Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -Lyx@Feb 12 2009, 00:53
Citat:
Originally posted by -oskarg@Feb 11 2009, 11:53
Citat:
Originally posted by -coczo@Feb 8 2009, 12:25
one.com kanske det kör jag då får du en database som du kan installera allt på...
|
Kan man ha mer än 1 domän kopplad till sitt konto på one.com? Det är något jag har funderat på ett tag men inte orkat ta reda på. Framgår inte på deras hemsida.
|
Nej det kan man inte
Alla fall inte med standardpaketet.
|
Passar på att höja ett varningens finger för One. De fungerar alldeles utmärkt för simpla småsidor och experimenterande men inte för ett seriöst projekt. Dessutom finns inte .NET alls och för gammal klassisk ASP kör de Chili!Soft vilket ger ytterligare begränsningar.
|
Kan inget annat än att hålla med, jag började koda på en sida förut bara för att testa mina skills, jag lade upp skiten på One.com och allting gick bra, kunde ha runt 50 medlemmar online utan problem. Sedan blev sidan mera känd och antal online steg till runt 120. Då hängde inte One med och servern fick hicka, den åkte upp och ner och genererade felet att det var för många connections till mysql...
Svaret jag fick från One var lika proffsigt som deras servrar, "Det är fel på ditt script". Eftersom jag inte trodde dem så köpte jag en VPS istället, slängde upp scriptet och allting flöt...
One.com är väl billiga och bra om du vill slänga upp en informationssida eller dylikt, men inte för ett mera krävande script.
Edit
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit
min domän ligger på ONE.com. och har legat där i 2 år snart, kan starkt rekommendera detta, har aldrig haft problem. subdomäner är tillgängligt också.
bra livesupport. enkel hantering av databas och obegränsat med e.post konton.
Och sjukt billiga
|
Hmm... Bra LiveSupport? Deras support klarar ingenting, de är endast försäljare som ger info hur mycket varje tjänst kostar och vad man får i varje paket. Antar att de bara läser vad som står på hemsidan, vilket man kan göra enkelt själv. Frågar man de om något tekniskt ber de en maila deras tekniksupport.
Extra tillägg
De påstår att de har "fri-trafik", men de äger ju självklart rätten att stänga ner ditt konto om de anser att du stör andra kunder med din trafik :) Också väääääldigt proffsigt, eller hur?
|