![]() |
Citat:
Google gör det också tillgängligt, och gör också något åt det. För vanligt folk, och politiker, spelar inte tekniken någon roll. Oavsett om materialet rent fysiskt finns på Googles eller TPBs servrar, så används de tjänsterna för att göra det tillgängligt. Det finns en fundamental skillnad dock - vanliga torrentfiler är inte olagliga att inneha, däremot är barnporr. Den största risken för ett fritt internet är argument som de du kommer med. I slutändan kommer det att leda till att det faktiskt skapas ett behov av större kontroll och censur, och även berättigar det. Det borde inte vara någon ansvarsskillnad i att publicera något på nätet eller fysiskt. |
Ser du inte redan problemen
* Barnporrfilter * FRA Lagen * IPRED Alla bitar är på plats för kunna köra censur, kontroll på extrema sätt. Inte så långt ifrån kina snart. |
Barnporrfiltret är ju verkningslöst, antingen kör man opendns, sätter upp sin egen dnsserver eller kör direkt mot rootservrarna.....
|
Citat:
Säg att du söker efter en "olaglig" fil i en sökmotor och hittar ett resultat som leder till domänen som tillhandahåller filen. Du klickar på länken i sökmotorn och hamnar på domän xxx.com, vilket betyder att sökmotorn nu är totalt ute ur bilden när du laddar ner filen. Nerladdning av en "olaglig" fil genom en torrentsajt skulle inte fungera utan att man först laddar ner torrentfilen och sen har full kontakt med "trackern" som torrentsajten tillhandahåller. Om TPB t.ex. endast indexerat sajter och länkat till dem, så hade det ju inte varit nåt att diskutera. Men nu är det ju så att nerladdning genom en torrentsajt skulle vara totalt omöjligt utan TRACKERN! Du lyckas inte se någon skillnad? |
Citat:
Lite som droger, om ICA började sälja Hasch, men det fortfarande var olagligt att använda det, skulle fler röka på? |
Citat:
Internet är ingen fredad zon där man kan göra vad som helst. Alla de saker jag räknar upp används/kan användas av polis. Jag ser stora integritetsproblem på en mängd ställen i samhället, men jag håller inte med dig om din slutsats. Bara för att det händer på internet är det inte mindre lagligt. Även om jag starkt ogillar IPRED så händer detta redan i det fysiska livet. Sopspioner, privata parkeringsbolag, civilanställd "vakt- och bevakningspersonal" (ej ordningsvakter). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson