WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Proinet och O. & K. Webhotel tar priset! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33977)

Andreeas 2008-12-28 19:58

Har de fixat phpMyAdmin än? :)

Pewa 2008-12-30 01:28

Jag måste säga att efter alla turer som varit kring det här företaget och alla berättelser om deras fantastiskt dåliga kundservice är det fascinerande att någon ens funderar på att lägga sina sidor där, även om det kostar gratis :) (Var själv kund där tidigare så jag baserar inte mina åsikter på elaka rykten)

f_b 2009-01-02 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Det finns kontaktvägar står på hemsidan, *och kvarvarande kunder får hjälp.

Gott i så fall.

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Vad det avtalen beträffar har man sagt upp sitt avtal så gäller det. Finns blankett på proinet hemsida.

Flash-menyn på Proinets hemsida verkar inte fungera med Flash 10, så jag har inte kunnat nå uppsägningsblanketten. Istället skickade jag ett e-postmeddelande till [email protected] - men om ni fixar till hemsidan så ska jag faxa över en riktig uppsägning.

Siddan 2009-01-04 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av Siddan
Jag förlorade mitt .net domän tack vare dem... inte så kul som nu ägs av ett jekla spam firma eller liknande kallad nuseek.com eller som ligger hos nuseek. Nu visas bara en sida med en tjej och ryggsäck och en massa sponsrade länkar så kallad linkfarm

Hm, exakt hur gick det till?

Mmm det du är en lustig historia.

Under den sista månaden har jag inte fått någon faktura alls och jag har mailat ett flertal gånger hur jag ska gå tillväga och frågade även hur det blir med min kompensering gällande domänbetalningen som jag råkade betala en extra gång året innan.

Som sagt.. inget svar. Jag kunde logga in på mitt domäninfo men hade inga administrativa rättigheter. Så hur jag kunde betala själv frivilligt förra gången minns jag inte. Men troligen fick jag ett mail med en direktlänk som antagligen Proinet har rättat att jag inte längre kan få...
Har säkert skickat 4 mail allt som allt under den månaden

Tiden gick och månaden gick ut och fick då tillslut ett svar om att det är för sent att betala domänavgiften eftersom det var nu spärrat. Det betyder att det kostar ca 1000kr för att låsa upp det igen.
Jag vill poängtera att jag var helt total oerfaren gällande allt vad domän hade att göra när jag registrerade mig hos dem och jag hade ju ingen direkt lust att betala den extra kostnaden och bestämde istället för att vänta tills den återigen blir tillgänglig för allmänheten och registrera den på nytt istället.

Ytterligare en månad gick och jag fick reda på vilken dag domänet blir öppen igen. Satt nästan hela dagen på att uppdatera sidan där jag skulle registrera domännamnet... men så plötsligt var den ägd av någon annan. Vet ej om det var p.g.a. mitt eviga domänkoll som pirrade sensorerna att det fanns intresse för just detta domämnamn eller inte...

Hade någon berättat för mig att det finns idiotföretag där ute som "tastar" tusentals domän dagligen för att sedan regga dessa automatiskt så hade jag givetvist betalat den extra kostnaden för att låsa upp den igen. Men nu blev det som det blev och jag får se hur det blir i april (efter ett år) om spam företaget tänker lämna mitt domämnamn eller inte.
Så.. detta var mitt problem bland många andra drabbade :P

KristianE 2009-01-04 21:09

..och vad har ProInet att säga till sitt försvar?..

Siddan 2009-01-06 22:40

Citat:

Originally posted by KristianE@Jan 4 2009, 22:09
..och vad har ProInet att säga till sitt försvar?..
... Efter domänet var låst var det inget mer de kunde göra. Fast de försökte vara generösa att erbjuda betala hälften av kostnaden för att låsa upp domänet.

Återigen var jag inte medveten om vad som skulle hända. Hade jag vetat då, då hade jag givetvist accepterat deras erbjudande

mickem 2009-01-28 21:37

Jag har också stora problem med O & K. Har mejlat dem ett antal gånger det senaste året och fått svar en enda gång: när jag skrev att jag inte tänkte betala deras faktura.

Innan dess hade statistiken till min hemsida inte fungerat på ett antal månader och jag fick aldrig svar på mejl. I november skaffade jag nytt hotell och bad dem peka om min domän dit, men inget händer, inte ens när mitt nya hotell kontaktat dem. Jag har också bett att få säga upp allt jag har hos dem och få loss min domän för att parkera den hos någon som ger den service de lovar. Men det kommer inga svar. Och månaderna går.

Jag kan heller inte uppdatera min sida sedan mer än ett halvår trots att alla fakturor är betalda. Kontot blev spärrat när jag dröjde med betalningen men att häva spärren var tydligen inte lika prioriterat.

Det känns grymt hopplöst för att dra ett understatement. Jag vill inte förlora min domän, och det gör att jag är helt låst.

BoISaren 2009-01-28 22:32

Citat:

Originally posted by mickem@Jan 28 2009, 21:37
Jag har också stora problem med O & K. Har mejlat dem ett antal gånger det senaste året och fått svar en enda gång: när jag skrev att jag inte tänkte betala deras faktura.

Innan dess hade statistiken till min hemsida inte fungerat på ett antal månader och jag fick aldrig svar på mejl. I november skaffade jag nytt hotell och bad dem peka om min domän dit, men inget händer, inte ens när mitt nya hotell kontaktat dem. Jag har också bett att få säga upp allt jag har hos dem och få loss min domän för att parkera den hos någon som ger den service de lovar. Men det kommer inga svar. Och månaderna går.

Jag kan heller inte uppdatera min sida sedan mer än ett halvår trots att alla fakturor är betalda. Kontot blev spärrat när jag dröjde med betalningen men att häva spärren var tydligen inte lika prioriterat.

Det känns grymt hopplöst för att dra ett understatement. Jag vill inte förlora min domän, och det gör att jag är helt låst.

Behåll domänen, men byta webbhotell?

EDIT: Såg nu att du redan försökt byta. Det borde nästan vara ett fall för konsumentverket.

f_b 2009-01-29 10:27

Citat:

Originally posted by mickem@Jan 28 2009, 21:37
Om du står som ägare av domänen så ska det gå att ordna utan att det gamla webbhotellet inte hjälper till, men det kan ta en del tid och kraft.

KristianE 2009-01-29 16:20

Är det en .se-domän är det bara att logga in hos
.SE och uppdatera namnservrarna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson