Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Originally posted by -studiox@Dec 30 2008, 00:13
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Verkar vara PRQ som var strömlösa, inte precis någon reservkraft med diesel där.
|
Det är väl ingen nyhet att vissa webbhotell inte har det. Man får vad man betalar för. Inget o försöka ta småpoäng för
|
Fast vet inte om webbhotell är korrekt ord att använda för PRQ?
Men problemet som jag ser det är att alla leverantörer skriver på sin sida hur bra allt är fast verkligheten ser helt annat ut.
Att använda ord som reservkraft på en datorhall och sedan kanske ha små UPS som inte klarar något är inte korrekt som jag ser det.
Skulle vilja se oberoende företag som certifierade företag hur det såg ut i verkligheten.
|
Med risk för att få en stor fet känga i nyllet av en moderator nu pga. OT samtidigt som smygreklam så försöker jag ändå..
Jag är väldigt intresserad av att aktivt jobba med någon typ av certificering - Jag har förökt klura ut någon nu för min webbhotellsjämförelse. Än så länge har jag bara ekonomiska variabler + en tillgänglighetsfunktion som snart är klar. Men det är ju intressant att titta på vad dom lovar när "shit happens".
En sak att titta på det är ju hur SLA är kopplat till viten. Om dom erbjuder ett vite på 2 Kr för varje dygn du är nere så tyder inte inte direkt på att det står feta diselbilar utanför datahallen för att ladda motorerna till den alternativa strömförsörjningen direkt :D - Fast å andra sidan finns det ju stora webbhotell som inte ens hade/har(?) riktiga UPS'er och dubbla nätmatningar (loopia).
Jag är öppen för förslag och kan tänka mig stoppa in lite pengar för att hitta ett bra sätt att certa webbhotell.
|