![]() |
Det låter bra, får vi se om dom håller vad de lovar osså då :)
|
Givetvs jobbar vi hela tiden på att förbättra vår tillgänglighet. Just i de enstaka fel vi fått rapporterat till oss har det visat sig att just Telia inte har avtal med samtliga leverantörer av peering till vår leverantör vilket i sin tur har sett ut som om siten under korta stunder inte har varit tillgänglig om man ansluter från Telia. Å andra sidan har den varit fullt funktionell från andra ISP. Detta är givetvis beklagligt och svårt att lösa på kort sikt men det är något vi tillsammans med vår leverantör kontinuerligt kollar på. Huvudproblemet ska vara åtgärdat nu enligt vår leverantör.
Min kommentar ovan syftade givetvis på att vi inte kan påverka vilka avtal Telia gör. Jag trodde det framgick och jag ber om ursäkt för eventuella missförstånd. M.v.h Jesper Gate9 Webhosting |
Nu är det strul för andra helgen i rad. För mycket alltså. :(
kanske dax att byta efter alla lovord från mig, till vänner och bekanta. |
Det enda som det är dags för är att byta är ISP för gate9.
Andra gången som du säger på två veckor som Port80 totalt vägrar svara i jourtelefon, jag har jagat runt halva stockholm efter nummer, ringt vd;n hem, ring rix telecoms vd hem utan ett napp. Först nu fick vi tag i en person som kunde starta om maskinen i fråga. Sjävlklart kommer vi göra nåt åt det, lättast är att byta ISP och det ligger väldigt nära tillhands. Har nu framställt rejäla krav mot Rix Telecoms VD och hoppas han tar tag i det, annars får vi helt enkelt flytta på oss. Detta drabbar både oss och i detta fall kunder på mysql1 och web4, så kan varken vi eller våra kunder ha det. En gång må vara hänt, men två gånger är en gång för mycket... |
|
Citat:
|
Informationen vi fick var att det alltid skulle gå att nå jouren och att det måste berott på något temp. fel i deras växel eller nåt, och att någon ansvarig skulle höra av sig. Jag har personligen inte informerats om detta är gjort eller inte, troligen lutar det mot att ingen hört av sig.
Vi accepterade det aldrig som händelse, men förklaringen låg till grund för fortsatt diskussion med port80. Nu när det hände igen känner vi oss tvugna att gå rakt på VD istället för "underhuggare" som tydligen inte lyckas förmedla våra åsikter, som vi skrev förut, får vi ingen välgörande lösning på detta, så kommer vi byta hall. Kan vi på nåt sätt få garanterad åtkomst för jouren dygnet runt, så har vi en helt annan situation, det är den vi ska börja arbeta på nu. Det är inte så lätt att bara ta ett rackskåp med servrar och flytta. |
Okej, förstår. Var bara nyfiken att höra vad de hade för ursäkter. Hoppas det löser sig iaf då. Jobbigt att mer eller mindre bli påtvingad ett byte...
|
Citat:
skämt å sido, måste vara grymt frustrerande att ha dessa problem, speciellt när man inte kommer åt maskinerna heller, Synd bara att folk inte kan ha mer förståelse när dyl inträffar, Bara gnäll och gnöl :rolleyes: |
"väntat 12 dagar"... ".net adress. Tog två veckor"...
En webhotellare som inte vet vad kreditkort är, bör gå till sin bank & fråga vad kundservice lär. Oförstånd ses väldigt lätt som oförskämdhet. Att skylla ifrån sig, är oförståndigt oförskämt. MVH: WebMazter ;) Ödmjukhet, en intellektuell kapital tillgång... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson