Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
1. Visst, man kan välja att gå back på att sälja domäner som Loopia och Binero men långt ifrån alla väljer att köra på den varianten. Man väljer själv var man vill handla...
|
Precis.
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Nov 26 2008, 17:17
2. Binero och Surftown gör nog bättre i att slåss om kunder genom andra kanaler än att märka ord i forumtrådar....
|
Men det är ju så roligt! ;)
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Nov 26 2008, 17:17
3. Att ta betalt för kortbetalning är inget konstigt. Är det verkligen inte tillåtet i Sverige? Det är åtskilliga som gör så... Det är inte (eller har åtminstone inte varit) helt billigt att vara ansluten, särskilt för mindre företag.
|
Som tidigare nämnt, så är det tillåtet i Danmark. Men den egentliga anledningen till att vi gör det, är för att leverantören vi använder oss av helt enkelt tar ut en (i mitt tycke dyr) avgift på varje transaktion. Och vi har då valt att inte baka in den i priset, utan tydligt visa den istället. Sen kan man tycka vad man vill om det... Jag tar dock gärna emot förslag på förbättringar.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Dock är det riktigt illa och oseriöst ifall Surftown inte tydligt informerar om betalningsavgiften förrän i fakturan men det hoppas jag de gör.
|
Som sagt, den visas redan i beställningsprocessen (på sista sidan där man väljer betalningsätt, då betalningsavgiften skiljer beroende på om man handlar med kort eller postgiro).
|