![]() |
Citat:
Usch! Jag är absoplut inte emot välgörenhet. Tvärt om. jag skänker gärna massor av pengar till välgörande ändamål, men det är min ensak och inget jag tänker ta med mina kunder. |
En variant är ju att låna ut pengar via http://www.kiva.org som present, dom har någon sådan variant. Då får den som fått presenten tillbaka pengarna när lånet är betalt, och kan välja att köpa glass för dem eller helt enkelt låna ut dem igen!
|
Citat:
Det är fortfarande tanken som räknas. |
Jag håller med om att det kan vara bra att skänka pengar som "julgåva".
De jag fått med en text i stil med "vi har beslutat att i år skänka pengar till x" har jag inga problem med. Däremot att de skänkt x kronor från mig till något har jag reagerat mot. I det första fallet har företaget beslutat och gör det kollektivt från dem. I det senare så blir det som om jag har skänkt pengarna och det kändes inte bra. Vet inte om det var för att någon gjort något i mitt namn eller om det var för att jag skulle ha valt ett annan mottagare. Vet inte om det är möjligt men en ljudbok att ladda mer kunde kanske vara ett alternativ - förutom initialadministration sköter kunden själv hämtningen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson