![]() |
Citat:
Citat:
|
Och det blir bättre att gnälla som en bortkämnd unge?? Isället för att ta kontakt med dom, läs det finstilta!! 3månader skriftlig uppsägning, sen moral: Bättre att betala för sig än att gnälla över gratiskonton som du ändå bara tänkt utnyttja för att det är gratis!! Man bör väl veta: gratis konton är för att få till sig nya kunder!!
Webmasternetwork är fullt av Gnäll! |
Citat:
Givetvis ska inte Fredrik betala för ett abonnemang som han har sagt upp. Fredrik ska bestrida inkassokravet hos PayEx, då kommer de inte att gå vidare med ärendet eftersom det strider mot god inkassosed att gå vidare med ett ärende som gäldenären bestrider. /Peter |
Citat:
Du skriver allt för ofta något inrelevant i trådar, skärp dig. Hoppas det löser sig Fredrik, bestrid inkassokravet! |
Citat:
|
ponting: Men hjälp, ta en albyl och lägg dig en stund. Om du faktiskt tog dig tid att läsa hans inlägg istället för att försöka förvandla tråden till en prisa-Strongbox-tråd så skulle du ha kunnat lägga märke till följande:
"...och nappade på det men redan efter nån månad så var dom inte bra till det ändamål som nu hosten skulle vara på." |
Som sagt bestrid fakturan och tala om för dem att du har sagt upp kontot . Om du privatperson kan du få hjälp av komsument vägledaren i din kommun om dom går vidare till inkasso. Gå dom vidare till inkasso, så bestrid fakturan ingen hos inkasso bolaget.
Skulle inkasso bolaget gå vidare till KFM, då SKALL du göra en anmäla till datainspektionen, för då har inkasso bolaget gjort fel. Det är svårt döma vem har rätt och fel.. Det är alltd synd om konsumenterna i såna här trådar, men erfanhetsmässigt så finns även rötägg där också, det är inte bara dom elaka företagen. <Ironi> Har varit med ett fall, där folk pekade ut oss att slarva bort deras data, när dom själva hade sagt upp konto, så fixade vi fram backupen, inte gick man ut och sa att vi hade löst problemet. Utan vi har enligt deras inlägg fortfarande slarvat bort deras data. Så jag är skeptiskt till såna företaget är elaka trådar . Mynameisfredrik verka också vara ute smutskasta "strongbox" utan att försöka lösa problemet med dem. Jag tycker personligen du skall gå den formella vägen, den dagen du får "Strongbox" fälld i allmäna reklamation nämden och dom inte följer de dom tycker, så skall du tala om det, men att tycka nämda företag är värsta röttägget i 10 inlägg, utan att ens försöka lösa konflikten med dem, känns inte seriöst. |
Citat:
Har en liten fråga bara, har du läst texten? skrev jag inte att jag sa upp det i januari och hadde skaffat det i december månad? samtidigt har jag gjort allt jag kunde med att säga upp det. bortkämnd unge? du menar alltså en 26årig man som har betallat sina egna saker och betallat hem sedan 13års ålder är en bortkämnd unge? skylle inte tro det jag har alldrig fått inkasso brev och tänker inte få det häller, fören nu då alltså. Sedan spelar det ingen roll om det är gratis eller betall tjänst, man skall få samma service om inte bättre på ett gratis konto då igentligen företaget skall försöka få ha kunden kvar, men skall också kunna släppa den om den vill vidare. sedan kan det hända att det ser ut som gnäll men tyvär inte min mening utan det är faktist fel hos strongbox sida, att skylla sedan ifrån sig gör liksom inte saken bättre. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Kan inte redigera mitt tidigare inlägg så jag får skapa ett nytt.
Citering till klein's långa inlägg jag smutskastar definitivt inte strongbox jag är bara arg på dom för dom har slarvat bort min uppsägning av kontot i januari, tror du verkligen inte jag har ringt och chattat samt mailat dom? då är du verkligen rätt korkad, jag beskrev väll endå i inlägget att jag gör allt för att lösa det men inget händer ifrån strongbox ab sida. den enda som börjar kännas oseriös nu är du, jag har alldrig påpekat något skit till dom jag vill ju kunna lösa detta och hoppas att andra får den hjälpen med, vid samma behov. |
Du har sagt upp. Bestrid alla fakturor skriftligen.
Bestrid omgående inkassokravet. Det går bra att ringa Payex och bestrida. Be dem skicka en bekräftelse på att de mottagit ditt bestridande. Är du privatperson behöver du inte oroa dig för betalningsanmärkning. Som privatperson har du också rätt att säga upp muntligt om du så önskar. Detta enligt Konsumentverkets tolkning av svensk lag. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson