![]() |
Citat:
|
En vidare utveckling från OsCommerce är ju CRE Loaded som har sjukt snygga templates...
CRE Loaded Templates CRE Loaded funderar själv på dom... |
Citat:
Kan man bara lite php kan man göra extremt mycket med Osc! |
Nackdelen med just CRE Loaded är ju att det är vidareutvecklat på samma kärna som OSC, vilket betyder att det är _ännu_ segare än OSC.
Hade jag valt så blir det OSC när det gäller gratisvarianten. |
Tjenare, arbetar själv som e-handelskonsult och är bl.a. partner med Jetshop som just nu håller på att släppa deras nya plattform. Så om du ännu inte hittat en lösning som uppfyller dina krav, så tycker jag definitivt att du ska ge dem en chans.
Förutom att de även har tagit fram en framesfri flerspråkslösning har de även släppt en gratis betaversion av deras designpaket (framförallt för partners) som är riktigt schysst om man vill arbeta självständigt med design. mvh Michael Åkesson Accurato Media www.accurato.se micke (at) accurato.se Tel. 070-218 73 66 |
Citat:
Sedan vill jag ha koppling till affärssystem (Mamut i mitt fall) och stöd för flera språk. |
Ta en titt på Avactis? http://www.avactis.com/
Testade det tidigare och verkade ganska vettigt... 50% discount till godkända web firmor är ju ok och har man en sådan så får man även ett exemplar helt gratis. Fast beror ju på vad man vill köra för betalningslösning. |
Citat:
Finns det någon svensk webbutik som använder Avactis? |
Citat:
Jag kör hellre med OsC som man kan modda själv, än köper någon färdig hyllprodukt med sluten källkod, där man 1) Bolaget som har upphovsrätten riskera Konken. 2) Man få betaöa för minsta lilla extra funktion. Vet en stor aktör på marknaden som skulle ha 100:- / mån , för att genera en sitemap till google. Typ en script som spottar ut en textfile. Tog mig 10 min att hacka ihop ett sånt script i PHP för OsC.. OsC har massor med nackdelar, det är svårt modifera i , det är svårt att ha många produkter i.. Men fördelen med OsC ändå, man kommer ingång med små resuser , du kan modfiera koden själv och anpassa grejerna som du vill ha det. Koden är inte sluten, du riskera inte att din webbutiksystem säljs av en konkursförvaltare nästa vecka till en konkurent som bara vill avveckla systemet. |
här har du en:
http://virtuemart.net/ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson