Citat:
Ursprungligen postat av lazat
Citat:
Originally posted by -marcuss@Aug 23 2004, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av Bitbull
Förvisso skriver man i subject: "Registrering: domännamn.se" men jag tror inte det har nån betydelse för jag tror dom parsar igenom och tar domännamnet från formuläret ändån. Skulle fallet vara så att dom kollar subject först och kastar direkt utan att hantera det så skulle nog servern
klara mer fast det är ju ingen hållbar lösning i längden.
|
njäe, subject ingår väl inte ens i PGP-signeringen?
så den tror jag inte de använder öht i autoreg.
|
Du kan skiva vad som helst i subjectraden den används inte till något
vettigt.
Ett annat förslag för att få bort spammarna är att NIC-SE inför avslagsavgift.
Hur svårt är det att kontrollera om ett domännamn är ledigt innan man skickar
in ansökan?
|
Är ju ingen riktig lösning på problemet. De domäner som är värda mycket kommer ju fortfarande få en massa ansökningar inskickade då - den med mest pengar vinner. Ungefär på samma sätt som auktion skulle vara bara det att det skulle vara som en "hemlig budnivå".
Vidhåller vid, som jag nämnde förut, att en ignorering vid: (inskickade_ansökningar>10) per timme och domännamn => ignorering i 24 h, skulle vara den bästa typen av lösning.
Skulle ju lösa allt och skulle vara väldigt lätt att genomföra. Visst det tar fortfarande lika lång tid att behandla de som skickas in. Men alla skulle ju verkligen se till att hålla sig under den gränsen eftersom om de överskrider så skulle det bara innebära en försämring för ombudet självt och resultera i ett negativt resultat.
|