WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vad har ni hört om PCI-certifiering? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31625)

Xamda 2008-10-21 22:37

Mycket itnressanta saker det här. Jag personligen skulle lite mycket mer på Dibs än "Kalle runt hörnet" när jag skall lämna ut kortinformation (menar inte att Gustav är "Kalle runt hörnet", men ni förstår säkert skillnaden mellan en av Nordens största betalväxlar och ett litet företag)...

Vore mycket intressant att få veta vad Gustav kommer fram till...

En certifiering är för de flesta en mycket kostsam historia, men det är ju inte helt oöverkomligt...

SimonP 2008-10-21 22:37

Citat:

Originally posted by Gustav@Oct 21 2008, 22:12
Jag vet som sagt inte vad nedgången i kortköp beror på. Men jag tänkte gräva i det. Jag misstänker att kunderna helt enkelt inte litar på Dibs, utan avbryter köpet när de ser att de har hamnat på en för dem helt främmande domän.
Hmm, mkt intressant, posta gärna mer info om du kommer på nått.

Isåfall kan det ju löna sig att investera i en API-lösning.

SimonP 2008-10-21 22:38

Citat:

Originally posted by Xamda@Oct 21 2008, 22:37
Jag personligen skulle lite mycket mer på Dibs än "Kalle runt hörnet" när jag skall lämna ut kortinformation (menar inte att Gustav är "Kalle runt hörnet", men ni förstår säkert skillnaden mellan en av Nordens största betalväxlar och ett litet företag)...

Håller med dig, men å andra sidan vet nog inte "Svensson" vad DIBS är.

Xamda 2008-10-21 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Citat:

Ursprungligen postat av Xamda
Jag personligen skulle lite mycket mer på Dibs än Kalle runt hörnet när jag skall lämna ut kortinformation (menar inte att Gustav är Kalle runt hörnet, men ni förstår säkert skillnaden mellan en av Nordens största betalväxlar och ett litet företag)...

Håller med dig, men å andra sidan vet nog inte Svensson vad DIBS är.

Sant, men det är lättare att hitta DIBS och information om dem än "Kalle runt hörnet".

roberthogberg 2008-10-21 23:49

Men om Svensson själv behöver leta efter informationen så ligger nog ett byte av betalsätt eller helt enkelt att skippa köpet oroväckande nära till hands...

Jare 2008-10-22 00:26

Det där att kortköpen har minskat med 50% låter helt otroligt.
Inom hur långt tidsintervall har du kommit fram till dessa siffror?
Vi märkte inte av någon som helst skillnad efter att gå från Samport API till DIBS hostad lösning.
Hur ser implementationen ut, märker kunden tydligt att dom förflyttas till annan server?

Lindahl 2008-12-13 15:23

Nu har jag kört Samport hostad några veckor och kan bidra med lite info.

Precis som Gustav upplevde vi att kortbetalningarna minskade med 50%. Av de misslyckade köpen tappade vi ungefär hälften av beställningarna, resten valde andra betalsätt. Kontaktade Samports support som till slut kom fram till att vår webbadress inte var ifyllt i nåt system, efter att de löste det så funkar kortbetalningarna klockrent.

SweCat 2008-12-13 16:09

Intressant, vi ska precis byta till samport hostad eftersom API lösning inte är ett alternativ längre (så irriteande), så du får gärna säga till om du vet vart man kunde hitta vart webbadressen skulle fyllas i ifall det var någonstans i deras admin.

Lindahl 2008-12-13 16:12

Jag uppfattade aldrig riktigt var det skulle fyllas i, i webmanagern hittade jag inget.

buran 2008-12-13 20:09

Tydligen så ska API transaktioner kosta samma som transaktioner med hostad lösning efter nyår.Det gäller samport.

Är det så hos andra betalväxlar också?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson