![]() |
Detta svar fick jag från Spray idag, tog ca 3 veckor att erhålla detta! Angående deras villkor om 0 kr vid ägarbyte.
Hej Vi beklagar sent svar. Du har varit i kontakt med oss angående ett erbjudande om att man får domännamnen utan kostnad första året. Detta gäller endast vid nybeställning av domänen då vi inte kan ta över domänen från en annan leverantör till oss. Ha en bra dag. -- Med vänlig hälsning Emma Hallberg Spray Kundservice |
Då kom nästa svar från spray:
Hej Tack för ditt svar. Nej, vi tar inte betalt för att göra en överlåtelse av domänen, får en person till en annan. Med vänlig hälsning Emma Hallberg Spray Kundservice då är det bara att avvakta min nästa fråga om det då enligt deras villkor ingår en årshyra för domännamnet Spänningen stiger!!! |
Jaha, då kom svaret, vet inte om man ska gråta eller skratta!!!!!!
Hej Tack för ditt svar. Ja, själv överlåtelsen är gratis och avgiften till IIS, däremot måste man ju betala oss för att domänen ska bli betalad. Med vänlig hälsning Emma Hallberg Spray Kundservice |
Skulle säga att det mer lutar åt att gråta, speciellt om Emma motsvarar kunskapsnivån kring detta ämne hos nämnda .SE-auktoriserade ombud, tillika Registrarsmedlem.
Dessutom tyder det ju endera på att ombuden inte vet skillnaden på äpplen och päron (man får väl ändå förutsätta att det är en ansvarig person hos Spray som fyllt i och publicerat ombudsinformationen) och att .SE har stort behov av att kontrollera, inte bara att dessa dokument publiceras, utan också att det som står i dem är det som ombuden lever upp till. Jag är inte överraskad, mer beklämd och kan väl tycka att .SE kanske skulle införa någon typ av "supportauktorisation" för ombuden också.. |
3 veckors väntetid, jösses, vågar man flytta domänerna dit. Bra idé med "supportauktorisation", skulle ju behövas här!
|
IIS (gamla NIC.SE) har alltid varit ett stort skämt.
Tänk er en tidslinje. Start ---------------------------------------------------------------------------------------------- Idag Start är år 2000. 8 år sen. Berätta för mig på denna tidslinje, vad har IIS gjort? Räkna ej med saker som ändring av hemsida m.m. för det är bara inköpta konsulttjänster. Svaret är enkelt. Inget. Alla här kan producera mer på 1 månad än vad IIS har gjort på 8 år. |
Citat:
|
Citat:
Har du nån uppdaterad siffra på antal ombud som genomgått/klarat ackrediteringen - jag tänker mest för att se om antalet ombud kommer att halveras eller inte från årsskiftet - Har du några indikationer att ge om det? |
Som jag brukar säga ibland, tid är pengar.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson