![]() |
Jag skulle köpa en till min snåla morfar men aldrig använda en själv.
|
|
Låt det inte hindrar er att det finns liknande produkter, det blir nog ett alldeles utmärkt projektarbete ändå.
Jag skulle inte köpa en sådan pryl, mest för att jag skulle välja att dra ur kontakten själv, eller stänga av apparaten helt om jag vill det. På tal om priset, i senaste ny teknik visar de en uträkning där de jämför en el-vespa med en bil eller om det var vanlig moped. De visar att man är tvungen att köra väldigt mycket för att det ska bli ekonomiskt lönsamt att ha el-vespa, däremot köper folk en sådan här sak för att det är "image". |
Huvudmeningen med produkten är inte precis att man ska tjäna pengar, utan att dra ner på elförbrukningen.
Det är bara vårat lilla sätt att på liten skala hjälpa till, om alla stängde av tv och andra apparater istället för att låta dem stå på standby så skulle elförbrukningen sjunka markant. Med hjälp av produkter som våran 'Standby-Dödare' hoppas vi kunna sänka elförbrukningen åtminstone en aning. :ph34r: Tack till alla som visat intresse för våran produkt förresten! |
Citat:
Det säljs massor med snålspolande toaletter (som man ändå måste trycka på "bajsknappen" för att det inte skall lukta kiss). Nu var det länge sedan jag kollade men vad kostar 1 kubikmeter vatten? 15 kr? Ta fram miniräknaren och räkna på den besparingen....... Jag är övertygad om att massor med folk kommer att köpa den för att dra sitt strå till stacken även om hälften aldrig kommer att användas/kopplas in. Ni ligger helt rätt i tiden med denna produkt. 129 kr/st helt ok men 5-packet måste ner under 500 kr (499 kr). Ni kan säker få +poäng för att ni är så sjukt intresserade/engagerade i miljön :) Lycka till! |
Intressant idé.. tror dock inte jag skulle köpa en sådan själv. Hade elen kostar 15kr/kwh hade jag nog tänkt om en smula dock.
|
Citat:
Om denna utveckling fortsätter, är det inte risk att miljöpåverkan för er dosa blir negativ? Samtidigt gömmer sig väl dosan nere vid ett eluttag och kommer med all sannolikhet aldrig att stängas av medan en TV i standby trots allt stängs av helt desto oftare. |
Finns väl en del statistik som talar för att bränder startar just i apparater som står i stand-by-läget. Er standby-dödare borde vara en relativt bra lösning på den problematiken och också något som går att sälja in hos brandrisk-medvetna.
|
NI borde trycka lite mer på säkerhetsaspekten med att ha eran produkt, om man kan känna sig trygg att tvn, förstärkaren etc inte börjar brinna medans man ligger och tugga kudde så är nog priset ganska lätt att motivera sen?
Edit.. missade inlägget ovan.. |
-Det är ingen myt att standby drar ström, säger Torsten Olsson på elbolaget EON. Jag tror jag sett en siffra på att den totala standby-användningen närmar sig 4 % av den totala elanvändningen.
-Jag har sett värden på flatscreens från under en watt till över 40 watt i standbyförbrukning, säger Torsten Olsson. Mer info: http://m3.idg.se/2.1022/1.145239 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson