![]() |
Registrerade mig nyss och la upp en tjänst precis som en jag har registrerad hos yo.se. Skickade ett SMS för att verifiera att tjänsten fungerade men fick då ett felmeddelande tillbaka där det stod: "Ett okänt fel uppstod under körning" och ingenting registrerades under "Statistik"-sidorna.
Förstår att ni fortfarande ligger i ett utvecklingsskede men att det då går att skapa tjänster som sedan inte fungerar (förlorade intäkter och kostnad för SMS) verkar ohållbart. Tjänsten som sådan verkar bra. Något som jag efterfrågar i en sådan här tjänst är att man ska kunna se en logg på samtliga inkomna SMS även för "tjänste-suffix" som inte är upplagda/specificerade. Därmed skulle man även erhålla intäkter för felstavningar och även kunna optimera sina tjänster så att tjänsten fungerar för folk som stavar fel. Det skulle vara en klar konkurrensfördel om ni erbjöd den tjänsten, eftersom inte yo.se gör det i dagsläget(?). Några minuter efter registrering fick jag ett telefonsamtal till min mobil från ett "skyddat nummer". Då jag svarade hördes ett par DTMF-signaler och sedan kopplades samtalet ner. Var det en del i er verifieringsprocess eller? |
Det samtalet var nog en verifiering av ditt mobilnummer.. Vi har haft problem med att personer senaste dagarna registrerat sig med all möjlig konstig information.. Så ignorera det samtalet..
Vad gäller din tjänst så är du välkommen att kontakta mig via mail [email protected] så ska vi lösa det där direkt [edit] glöm det - jag kontaktar dig istället.. så går det lite snabbare |
Citat:
De som vill använda er tjänst registrerar sig nog med korrekt information isåfall. Citat:
|
Ingen fara - jag har fått ditt mail..
Tack för ytterligare ett tips.. |
Oj vad ni gnäller. Cut the man som slack! Underbart med konkurrans på denna marknad. Hoppas bara att det kan komma lite mer konkurrans i ledet ovanför.. för det känns juh som att det är där som stora pengarna fastnar just nu..
Med tanke på Yo.se's trevliga lansering genom att maila till alla svenska domäner tänker jag nog personligen i första hand välja något annat än yo.se om bättre eller liknande alternativ ges. Lycka till mypay.se och yo.se med för den delen. |
Japp.. det är tråkigt att de svenska operatörerna Telia, Tele2 och Vodafone ska plocka 50% av alla sms samtidigt som dom tar höga månadsavgifter för de olika numren..
Vi kommer dock lägga upp en enklare protestlista för att på så vis kunna påverka PTS (Post & Telestyrelsen) för att komma fram till en förändring som gynnar oss alla |
vill bara kommentera att Marcuss felmeddelande berodde på att han la in sin tjänst på samma sätt som man gör på yo.se
Vårt system är lite mer komplext än så och därför fungerade inte hans tjänst.. |
tack för ditt mail mypay.
det jag inte fick svar på är vilka som ligger bakom mypay, lite om företaget,kontaktuppgifter med orgnr etc. ditt senaste inlägg Citat:
|
Nej .. det är bara lite mer komplext än att man kan skriva ut det svar man vill skicka som en textrad..
hos oss skall svaret skickas i ett format ungefär så här <MyPayResponse> <användarnamn etc> <Text>Det textsvar som ska skickas (eller "titel" på waplänk)</Text> <Data>URL för waplänk eller RTTTL kod</Data> </MyPayResponse> Vi har dock lagt upp exempel för hur det skall se ut.. och jag ser att den informationen du sökte saknas på sidan.. och det kommer åtgärdas.. layouten håller dock på att bytas ut - har du tålamod nog att vänta tills att den är färdig? |
Citat:
<!--QuoteBegin--mypay.se[/i] När scriptet anropas och du tagit emot texten slutanvändaren skickat, gör då vad det är tänkt att scriptet skall göra (ex läs och skriv i någon databas) och skicka sedan ett resultat tillbaka till mypay.se (resultatet kommer sedan att skickas tillbaka till anroparens mobiltelefon). Du skickar svaret genom att helt enkelt låta ditt script skriva ut det som vanligt. [/quote] ...hur ska man då kunna tolka det som att man måste skriva ut det enligt <MyPayResponse>-formatet? Där ni på er sida beskriver <MyPayResponse>-formatet står ovan: Citat:
måste jag trots det använda mig av <MyPayResponse>-formatet eller vad? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson