WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   IOK protesterar mot Pirate Bay (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31251)

citrusen 2008-08-20 19:52

Stäng ned Piratebay, så spar vi på miljön. Tänk dig hur många onödiga artiklar som skrivs på papper om piratebay.

Seriöst. Stäng ned piratebay.

emilv 2008-08-20 20:35

Citat:

Originally posted by citrusen@Aug 20 2008, 19:52
Stäng ned Piratebay, så spar vi på miljön. Tänk dig hur många onödiga artiklar som skrivs på papper om piratebay.

Är det inte vettigare att stänga ner Aftonbladet (och övriga tidningar som skriver dessa onödiga artiklar) med samma motivering?

Stäng ned Aftonbladet, så spar vi på miljön. Tänk dig hur många onödiga artiklar som skrivs på papper av Aftonbladet.
Seriöst. Stäng ned Aftonbladet.

Detta skulle spara något enormt på miljön. Att stänga ner The Pirate Bay leder bara till att skräptidningarna skriver om något annat.

vco-systems 2008-08-20 21:20

Citat:

Originally posted by citrusen@Aug 20 2008, 19:52

Tänk hur mycket utsläpp som vi slipper tack vare piratebay då det blir mycket mindre filmer, böcker mm. som måste tillverkas och transporteras :D

citrusen 2008-08-21 00:54

Okej, inte visste jag att det var så många som använde sig utav piratebay här.
Mitt inlägg var inte så seriöst, men jag står fast vid att man borde stänga Piratebay.

Vad gjorde piratebay folket utav alla pengarna de samlade in för att köpa loss den där ön ? Lurade alla som donerade pengar, till pizza och glass ?

Det är min åsikt, och jag står för mina åsikter.

Henrikd 2008-08-27 14:40

Citat:

Originally posted by Westman@Aug 19 2008, 08:20
EDIT: Jo eftersom IOK är en organisation som jag faktiskt i slutändan har ett medlemsintresse i via RF, SOK osv. så vill jag veta varför man inte bevakar sina intressen på bred front istället för att inrikta sig på enbart TPB.
Min gisssning är att de inte enbart inriktar sig på TPB, utan att det snarare är så att svensk media enbart inriktar sig på TPB.
Sen får man nog bättre gensvar från exempelvis YouTube när det gäller uppmaningar om att ta bort upphovsrättsskyddat material.

brokep 2008-08-28 02:06

Citat:

Originally posted by citrusen@Aug 21 2008, 00:54
Okej, inte visste jag att det var så många som använde sig utav piratebay här.
Mitt inlägg var inte så seriöst, men jag står fast vid att man borde stänga Piratebay.
Vad gjorde piratebay folket utav alla pengarna de samlade in för att köpa loss den där ön ? Lurade alla som donerade pengar, till pizza och glass ?
Det är min åsikt, och jag står för mina åsikter.

Är din åsikt en fråga?

Pengarna är hälften förvarade, hälften spenderade på regnskog faktiskt. Resten kommer nog gå till regnskog också, eller nåt annat vettigt projekt. Det ebbade ut och flippade loss lite för mycket.

hnn 2008-08-28 08:00

Citat:

Originally posted by brokep@Aug 28 2008, 02:06
Är din åsikt en fråga?
Pengarna är hälften förvarade, hälften spenderade på regnskog faktiskt. Resten kommer nog gå till regnskog också, eller nåt annat vettigt projekt. Det ebbade ut och flippade loss lite för mycket.

Funderar på att nämna detta på TPB?

brokep 2008-08-28 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av hnn
Citat:

Ursprungligen postat av brokep
Är din åsikt en fråga?

Funderar på att nämna detta på TPB?

Japp, det kommer komma. Dock så har vi otroligt mycket att göra och blir helt överarbetade med saker konstant så därför får man välja när man har lite "ledig tid" att lägga ut saker som genererar intervjuer och merarbete.

nudie 2008-08-28 11:29

Piratebay är sämst.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson