![]() |
Citat:
|
Det behöver inte vara skräp, men det är definitivt inte värt den prislappen.
Kontakta mig så ska jag hjälpa dig så gott jag kan med värdering av nuvarande material. |
Vi har ju inte sådär jättemycket fakta att gå på men priset beror ju i stor grad på om det är en färdig produkt som säljs och marknadsförs till en bredare skara och som en produkt eller om det handlar om en ”unik” lösning som anpassats efter en speciell kunds önskemål.
Handlar det om en produkt som säljs till ett större antal kunder känns priset kanske lite väl högt men handlar det om en mer anpassad lösning där kunden i princip ensam ska betala den tid det tagit att utveckla/klistra ihop lösningen känns priset billigt, oavsett om designen är dålig eller väldigt inspirerad av andra sidor. Det kan ta tid att bygga en ful lösning också :) Det bästa sättet för dig att fundera över om det är ett vettigt pris är att göra en uppskattning av hur lång tid det skulle ta för dig själv att göra jobbet och jämföra vad priset blir per timme och ställe det mot vad timmarna är värda för dig. Eller, naturligtvis, som andra redan påpekat, höra med andra vad de tar för att ta fram något liknande. Edit: Typo. |
30k för en skit ful design och ett koncept som redan finns och är såpass mättad om det inte kommer med nya funktioner och nytänkande så är det ett helt korkat köp.
Samt att snubben troligtvis redan sålt denna "design och kod" till andra.. så han mjölkar sin "pryl" till alla och får idén att låta som en toppen grej. Jag tycker att du inte ska investera i detta, köp något nytt och fräscht.. Jag ber dig, gör inte detta misstaget. |
I helvete att du ska betala några 30 000 kronor för en sådan skitsida (av det jag har fått reda på genom tråden). Någon försöker lura dig och köp inte skiten! Det går utan problem att hitta en webbutvecklare som kan utveckla en liknande snyggare sajt (inkl. design) för max 5 000 kr.
Däremot kanske domännamnet kan vara värd en större del av summan, vilken domän gäller det? |
Citat:
|
Domän: skräp
Webbsida: extremt ful kopia av Blocket. Meny, allt är ju hel åt .... Marknad: mättad och dominerad av andra aktörer. Mitt råd: släng mailet av säljaren och gå vidare. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson