WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero skickar email på engelska (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30769)

Kedi 2008-07-27 21:37

Citat:

Originally posted by Brazzan@Jul 27 2008, 17:03
Jag har kompisar vars syskon har diverse mentala handikapp och de kan minsann engelska... inte jättebra, men på en 8årings nivå.

Inlärningsproblem, dyslektiker, problem att koncentrera sig.... även om du har alla dessa saker samtidigt, kan du lära dig engelska.

Om det är en åldersfråga "Man kan inte lära en gammal hund nya trick".. så är även det skitsnack...

Du verkar ju både kunna skriva och läsa svenska, vad hindrar dig att försöka lära dig engelska?

Det finns flera olika sätt att lära sig nya saker... sitta vid skolbänken kanske inte fungerar för dig. Jag lärde mig engelska genom att titta på utländska filmer med svensk undertext... så jag lärde mig tyska också.

Nä... snarare en mental block.

Alla kan inte lära sig engelska. Det finns nämligen dem som har svårt att lära sig ett annat språk vilket du inte tycks fatta. Det är fullt naturligt att kunna sitt modersmål men det innebär inte att alla har lätt för sig att lära andra språk.

Ditt inlägg får man ju uppfattningen att man skulle vara en efterbliven idiot vilket jag inte är.

Kedi 2008-07-27 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan
Citat:

Originally posted by -Kedi@Jul 27 2008, 21:30
Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Jul 27 2008, 16:48
Citat:

Originally posted by -Kedi@Jul 27 2008, 16:32
Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan
Du får förlåta mig... men det du säger låter helt sjukt i mina öron. Kan man inte engelska så frågar man någon som kan, eller så lär man sig det. Om man jobbar med internet så är det ett jävla handikapp att inte kunna engelska.

Det låter inte alls sjukt.
Jag tänker inte ägna mig åt att leta efter någon som kan engelska eller översätta det via google. Har andra viktiga saker att göra än att ägna mig åt ett email som är skrivet på engelska.
Det finns dem som inte kan lära sig andra språk. Har du tänkt på det?

Med den inställningen kan du förlora en domän helt om du har otur. Är det inte viktigt för dig så är det helt enkelt ditt problem, ingen annans. Kan man inte engelska själv får man lösa det på annat vis som sagt var.

Domänerna är viktiga så påstå inte något annat. Sedan skrev jag klart och tydligt att jag inte ägnar mig åt email som är skrivet på engelska.

Ok. Självklart din ensak hur du väljer att göra med dina mail. Jag menar inget illa heller med det jag säger, men det är ett fruktansvärt handikapp att inte kunna engelska och samtidigt arbeta med domäner och internet.

Det låter precis … kan man inte engelska då ska man inte utnyttja Internet eller arbeta med webbsidor.

Kedi 2008-07-27 21:42

Nej, nu skiter jag i tråden i och med att man bekratktas som dum i huvudet eftersom man inte kan engelska. Nej, jag är inte dum i huvudet som vissa tycks tro.

Ja, domänerna är viktiga. Men de är enbart reggade via Binero men de ligger inte där längre.

Från och med nu läser jag inte ens tråden längre.

Kristoffer G 2008-07-27 21:48

Tråkigt att du uppfattade mina kommentarer på det sättet. Det var inte syftet.

Edit:
Att du flyttar dina domäner hjälper nog tyvärr inte. Du kommer få samma mail ändå misstänker jag.

Jag vill också säga att det absolut inget du ska skämmas för att du inte kan engelska eller har lyckats lära dig det. Det har ingenting med intelligens att göra. Det jag reagerade på mest var att du väljer att ignorera allt som är på engelska, precis som om det vore din fiende. okej, du vill inte/kan inte lära dig engelska... men ta då hjälp av verktyg och personer i din omgivning istället.

tartareandesire 2008-07-27 22:32

Ingen har påstått att du är dum i huvudet.... Att medvetet inte vilja kommunicera med andra människor på vår jord än knappt 10 miljoner svenskar verkar dock inte speciellt klyftigt. Sedan att påstå att domänerna är viktiga medan du uppenbarligen ändå struntar i dom det är ju goddag yxskaft och kommer bara slå tillbaka på dig själv i slutändan, ingen annan.

Danielos 2008-07-27 23:26

Citat:

Originally posted by Brazzan@Jul 27 2008, 16:08
Du får förlåta mig... men det du säger låter helt sjukt i mina öron. Kan man inte engelska så frågar man någon som kan, eller så lär man sig det. Om man jobbar med internet så är det ett jävla handikapp att inte kunna engelska.
Det är denna typen av inlägg och kommentarer vi bör få ut från wn snarast, dock uppskattar jag Brazzan att du blir mjukare och resonerar bättre efter några fler inlägg.

Kristoffer G 2008-07-27 23:28

Varför tycker du det?

Danielos 2008-07-27 23:31

Jag anser att inlägget är för obetänkt och för hårt, finns dock värre fall än ditt inlägg.

Kristoffer G 2008-07-27 23:33

Jag håller med dig att det kan verka hårt... men jag reagerar bara på det som skrivs. Som jag skriver senare i inlägget så ber jag om ursäkt att han uppfattar mina inlägg på det sättet.

Jag måste få säg vad jag tycker och känner, men jag är den första som ber om ursäkt för något jag sagt eller gjort om det uppfattas fel eller tas på ett negativt sätt.

Danielos 2008-07-27 23:41

Brazzan, jag såg att du blev mjukare och att du formulerade dig bättre efter ett tag, det var därför jag gjorde en edit på mitt inlägg, och det är tyvärr väldigt många som inte ber om ursäkt som du gör här på wn, det är därför jag har blivit rätt känslig på hårda och obetänkta inlägg. Generellt har wn blivit fullt av hårda svar och trådar som spårar ur, jag skulle tro att wn saknar moderatorer, om det är fallet så anmäler jag mig gärna frivilligt som moderator.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson