![]() |
Hur fasiken har du confat din adsense för att få googlebot att klicka på javascript-annonser? Inget illa menat men det låter superskumt? Jag har inga speciella robots--regler på mina siter.
Själv hade jag knappt nån data i den där tabellen. Lite skumt i sig självt.. (fast min klickrapportering verkar funka bra). Kul att det löste sig för sig iaf och tack för att du följde upp i tråden. Tänk om alla på WN kunde vara så hjälpsamma. |
Jag har inte gjort något speciellt tror jag. Kan det vara så att du har OpenAds/OpenX installerat i rootkatalogen och att du därför fått användning av den Robots.txt som ligger med i OpenAds/OpenX-katalogen? Det verkar som att de som stött på problemet haft installationen i en undermapp ex /openx/ och då behöver man göra ett tillägg i Robots.txt i rootkatalogen.
Min konf i OpenX ser ut som följer. - HTML banner "<script type="text/javascript"><!-- google_ad_client = "pub-xxxxxxxxxxxx"; /* 234x60, skapad 2008-04-16 */ google_ad_slot = "xxxxxxxxxxxxxx"; google_ad_width = 234; google_ad_height = 60; //--> </script> <script type="text/javascript" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"> </script>" - "Alter HTML to enable tracking of Clicks" förbockat - "Rich Media - Google AdSense" valt i dropdownen Gör du på något annorlunda sätt? |
Ah, så är det förstås. Ligger en robots.txt där med User-Agent: *.
|
Det ska bi väldigt intressant att se hur statistiken i OpenX jämfört med Google AdSense ser ut imorgon. Förhoppningsvis är ordningen återställd. :)
|
Vad jag vet så får man inte payment-per-click om en och samma person klickar flera gånger från samma ip, kan ha med det att göra?
|
Lösningen på mitt problem står några inlägg upp i denna tråd.
Att google inte ger betalt om man klickar flera gånger är väl ganska logiskt ändå. Och skulle nog bara ge en marginell skillnad på statistiken. |
Hmm, statistiken felar fortfarande ganska mycket. Även efter att ha implementerat ovanstående "lösning".
Statistik från Google igår: Visningar 60594 Klick 23 CTR 0,04% Statistik från OpenX igår: Visningar 64570 Klick 72 CTR 0,11% Har kollat klickloggen i OpenX och sökmotorerna ser ut att vara borta. Skumt det här ... |
Finns massor av crawlers som google filtrerar bort ur din statistik.
Därav att du inte får betalt för allt. Till det kommer de som klickar dubbelt, eller som har browser script som indexerar grejer. Sådant filtreras också bort på UA och sökmönsterform. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson