![]() |
Måste du posta den som en bild? Kan du inte bara posta som rådata och sedan låta .NET behandla den som en bild?
|
Visst, vilken typ av "rådata" skulle du rekommendera?
|
Jag tänkte att du kanske bara kan plocka ner alla bytes och skicka direkt till nästa sida. Som det är nu skapar du upp ett nytt Image-objekt med bilden. Du kan t.ex. plocka ner streamen, lagra direkt som en base64-enkodad sträng utifrån din byte-array och sedan göra tvärtom i .NET-applikationen. Dvs skippa hela biten med att spara om den som en bild i java.
|
Det jag har som utgångspunkt är Image-objektet i java. Hur konverterar man det bäst till en bytearray? Dessutom måste jag ju koda det som jpeg (eller annat bildformat) eftersom javas Image är en intern representation.
|
Måste du ta emot en Image i parametern? När du postar bilden till java-applikationen, får du då inte en byte-array? Den byte-arrayen kan du sedan skicka vidare utan modifikation och posta till nästa sida, antingen som den är, eller som t.ex. en base64-kodad sträng.
Genom att göra om den till ett objekt i java så måste du på något sätt serialisera den eller skapa en ny bild (som du gör nu). Det bästa är om du kan skicka vidare den som den är till .NET-applikationen. |
Fast grejen är att jag aldrig postar någon bild till javaapplikationen. "Originalet" är Image-objektet...
|
Ahaa, jag hade fått för mig att du laddade upp bilden till java-applikationen och bara skulle vidarebefordra den till ASP.NET-sidan. My mistake.
Om du tar base64-strängen direkt till ASP.NET-sidan och försöker visa (utan att posta från javan), kan du då visa upp bilden? |
Citat:
|
Du kanske kan ha en web service som tar emot din base64-sträng?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson