Citat:
Originally posted by WebboT@Jun 8 2008, 19:20
Du nämnde inget om Internet abonemang, Telefonabonemang och Kabel TV som jag tog som exempel i mitt inlägg.
När det gäller dessa tre så tecknar man alltid utan någon som helst bindningstid. Vi kan byta mellan bolag från en dag till en annan och precis hur ofta vi vill och det kostar nada att byta.
|
Nja, har bott i New York snart 1 år, visst det är säkert mer extremt i NY med så mycket människor, varje stat har ju egna lagar och regler också, det ryms många Sverige i 1 USA. Det extra säkerhetslager du tänker på är igentligen bara en cookie vad jag vet som knyter datorn till inloggningen, som man får ta fram en gång. Vår hyresvärd tar endast emot checkar för hyran, och jag har uppfattat det som mer regel än undantag här.
Håller med om abbonemangen, har själv TimeWarner och det var sjukt smidigt, installerades 2-3 dagar efter beställning och sen är det bara att betala varje månad, online med kreditkort, och betalar man inte så stänger de bara av och hämtar tillbaka det, inga bindningstider och massa krav. Men jag förstår också varför amerikanerna är så skuldsatta, som konsumenter har de inte många rättigheter mot företagen och det är vilda västern när det gäller att ta ut räntor, avgifter och sätta korta betalningsvillkor.
|