Citat:
Originally posted by se7en@Jun 5 2008, 22:18
Jag kan hålla med klein om att högerextrimister tyvärr har missbrukat svenska flaggan och använder den i deras "marknadsföring". Vilket är så synd. Därför är det extra viktigt oavsett min utländska bakgrund eller du som är född här, alla vi måste börja använda flaggan mer. Varför inte fira nationaldagen med flagga och sång? De som verkligen uppskattar Sverige är de som har sett andra delar på vår planet och är väl medvetna om hur bra vi har det här.
Ett gott råd från mig till alla er: Var stolta över vår flagga och fira så det ryker imorgon. Låt inte högerextrimistkräken missbruka något som tillhör 9 miljoner människor där alla är lika värda! Låt oss tillsammans vända den här trenden!
|
Bästa vore om alla invandrare började använda flaggan oftare , då kommer SD,ND, VAM och allt vad dom hetter, börja använda andra symboler, för då inte flagga lika intressant längre som symbol, då får flaggan en annan innebörd och andra värden.
I USA är flaggan det som förenar en väldigt splittrad nation, man hissar flaggan varje och har respekt för den.
Vi har faktiskt mycket att vara stolta över i Sverige, att vi generösa emot andra länder som har det sämre än oss, vi tar emot människor som kommer hit krigsdrabbade länder och vi har bra en regering som klara få fart på Sverige.
Det skall bli 30 grader varmt i Fjållträsk City imorgon, aldrig jag åker in till stan, mycket skönare här ute på Värmdö...
|