![]() |
Som många säger är det mycket som spelar in när serpen avgörs, men jag tycker det är dumt att avfärda PageRank helt.
Har jag en sida om stolar så tar jag helt klart 10 inlänkningar från 10 stol-sidor med PR 6 än 10 andra stol-sidor med PR 1. (Om det var det ända som skiljer sidorna åt) Sen ska man inte heller stirra sej blind på PR. Som det har skrivits om innan, relevans är bättre än PR. Skulle även ta större hänsyn till placeringen av min länk, besökare på sidan, avslut från sidans besökare osv. Har aldrig förstått mej på folk som köper inlänkningar från en massa helt orelevanta länkkataloger bara för att katalogerna har hög PR. Mina resultat från den senaste uppdateringen En sida gick från 3 till 4 och en annan gick från 2 till 0 :( Resterande är än så länge oförändrade. |
Jag tycker att Pagerank är så värdelöst mått, så om det vore tekniskt möjligt skulle jag kunna sälja av alla min pagerank från alla mina sajter för 100 kr totalt.
|
Jag gick från PR0 till PR6 på en helt ny sida! Gissar att det kommer att rätta till sig och att jag hamnar på PR1-3.
|
Citat:
|
Höjde till 3 :)
|
Om man har hög PR = Man har länkar från andra webbplatser med hög PR. Och som vi vet är länkar viktiga för ranking i SERP.
Vad PR inte säger är vilka länktexter som de länkarna har eller om de ens kommer från webbplatser inom samma ämnesområde som din egen. Och det är ännu viktigare. Därför finns det webbplatser med låg PR som rankar mycket bättre än vissa med hög PR, på vissa givna sökfraser. Men självklart är det aldrig negativt att ha hög PR. Men om de länkar som genrerar din PR inte kommer från andra relevanta webbplatser och/eller har din sökord som länktext krävs det avsevärt mer från din egen webbplats för att förvalta denna länkkraft och omvandla den till bra ranking på viktiga sökord. Då krävs det bra internt länkstruktur och mycket bra content. Bland annat. |
Citat:
http://img114.imageshack.us/img114/9080/alexabq5.png Det är den enda vettiga förklaring jag kan komma på, märkte inget konstigt i loggarna heller... |
Citat:
Men det är inte själva Pageranken som har gjort detta. |
Som Pokerstjärna säger kan en SERP-uppdatering mycket väl ske samtidigt som en PR-update, men PR i sig är inte synonymt med trafik.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson