![]() |
jonny: Skulle jag vetat om att du hade en Toyota skulle jag skrivit Suzuki xD
No offence men det kändes lite så som jag skrev, bullshit hela vägen. Orka stödja företag som använder sig av ord som " Obegränsat " och sedan gömmer något i avtalstexten som säger att det inte alls är så. Falsk marknadsföring, som sorligt nog troligen ger mer cash än ärlig marknadsföring.. Illa. |
Jag tycker att en mycket viktig sak när det gäller att välja webbhotell, som Råd & Rön helt ignorerat i sitt test, är om man bara kan ha ett domännamn kopplat till webbhotellet eller flera.
Till exempel kan man bara ha ett domännamn/konto hos One.com. Däremot kan man ha i princip hur många domäner som helst hos Binero och Loopia (som exempel). Domänerna delar då samma utrymme och man betalar bara för ett webbhotellskonto. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Blir så trött på alla fel i testet. ännu en till som inte vet vad man har auth koden till.
Vad är AUTH-kod för något? AUTH kod är ett lösenord som krävs för att göra en registry transfer mellan 2 olika domänregistreringsombud. En registry transfer är i praktiken till för att byta vem man får årsavgiften för domännamnet ifrån samt vart du sköter det administrativa för ditt domännamn. Att göra en registry transfer har inte något med att byta webbhotell att göra. Detta är ett utbrett missförstånd eftersom många webbhotell försöker tjäna en extra hacka på att vara billiga på webbhotellet och sedan ta betalt för domännamnet. ICANN i USA som har det övergripande ansvaret för domännamn under gTLDS som t ex com net org info biz har dessutom satt upp regler som gör det omöjligt att flytta ett domännamn inom 60 dagar från förnyelse eller registrering. Det är ofta bättre att separera detta från webbhotellet utifall webbhotellet går i konkurs eller ni kommer i tvist med dem eftersom du då har kontroll på domänen och inte webbhotellet. För att byta webbhotell ska du meddela oss webbhotellets dns servrar. Detta är det rätta sättet att göra en flytt. |
lazat - Så du rekommenderar kunderna att köpa domänerna hos er och lägga sina webbplatser på ett annat webbhotell...? :P
Tycker det är en dramatiskt överdriven rädsla för att webbhotellen skall jäklas med kunderna just avd gäller domänerna. Förmodligen är risken lika stor att du får problem med din domännamnsleverantör och då står du emd ett webbhotell utan fungerande webbhotell. |
Jag har bara skummat igenom webbhotellsbiten och lägger ingen större värdering vid den.
Vad jag däremot anser är PATETISKT är att .SE åtminstone delvis står bakom undersökningen och därmed varit delaktig i den. Det är väl därför att anta att personer från .SE varit orsaken till att de publicerat adressen till en verksamhet som avvecklades i december 2005 !! Källa Från sidan 8: Citat:
Citat:
Sen skriver dom: Citat:
En ATF är en tvistlösning dvs ett förfarande mellan 2 parter som inte är överens - inget annat. Skulle det vara ett lagbrott att registrera ett domännamn, skulle rimligtvis bedömning ske i Svensk domstol! |
Själv tyckte vi att det var trevligt att vi äntligen fick vara med på en test. Första gången på 10 år :-)
|
Jag har gått igenom surftown crystone binero wopsa osv osv och hade ett rent h-vete för det mesta.
Nu ligger jag hos Oderland där funkar grejjerna och de håller vad de lovar dessutom är supporten är kanon. Det sköna är att man inte behöver oroa sig att webbarna går ned timtal som de gjorde ofta hos bla surfrown |
Internet Sweden: Jag tror det är ett brott att registrera någon annans varumärke i någon form för att utnyttja det. Samma med deras företagsnamn. Det krävs nog dock att det görs i s.k. "ond tro" för att det ska bli olagligt. Tänker närmast på marknadsföringslagen och renommésnyltning.
|
Äh... Testet i sig har jag kanske inga kommentarer till, men väl det faktum att .SE/IIS publicerar detta och Internet Worlds test på sin domänsökningssida och mer eller mindre rekommenderar de webbhotell som varit med i något av dessa test (ja, eller åtminstone rekommenderar testen solm ledning).
Så skulle jag vilja se något annat monopolföretag uppträda. I mina ögon är det bara ännu ett tecken på att IIS inte spelar med öppna kort. Därmed inte sagt något om resultaten i något av testen, det är inte det jag vänder mig mot... Vore fint om man rekommenderade vissa av sina återförsäljare före andra. Vore man då inte i monopolsituation så tror jag att man skulle förlora återförsäljare på löpande band. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson