![]() |
Citat:
|
Är dåligt att inte ha någon 24/7 för alla, om felet ligger hos leverantören så bör man kunna kontakta dom för att få status.
Även om man inte har någon status eller info så kan man ändå skriva att det är nere och mer info kommer senare på driftinfo. Frågan är ju även hur snabbt det dröjde innan Crystone var på plats eller fick veta om avbrottet. |
Vadå robertsson är du inte sugen på att teckna ett separat "Serviceavtal"?
Nää skämt åsido det börjar likna hmm jag vet inte vad... Just när det gäller driftinfo så har jag hittils inte hittat ett enda hotell som kunnat sköta det på rätt sätt! Varför har man en driftinfo-sida om man inte uppdaterar den NÄR något händer? Dyker en server och drar ner en handfull av mina sidor som drar in 4 siffrigt belopp/dygn så vill jag veta vad som händer i princip OMEDELBART! Att senare eller nästa dag få reda på att "Server kalle kula fick ingen ström igår så den tog semester våra tekniker var snabbt på plats!" Tro mig jag vill inte ens veta att teknikerna "var snabbt på plats" eftersom den information är helt j-vla totalt värdelös!!!!. "Det är väl bättre att åtgärda problemet först och sen uppdatera driftinfo" Är en ursäkt jag inte ens bjuder 5 röda öre för... Fixa rutiner så att någon tittar på vad som har gått fel och någon sköter kundkontakt och driftinfo. "Jaa nää men DET går inte förstår du .....då krävs ju personal!!!" Jaha? Sluta sälj webhotellsutrymme/tjänster för godispengar, ta bra betalt och se till att ha en mycket god kundkontakt. :) |
De här rutinerna verkar fungera ganska bra:
1. Snabbt ut med info om ATT något är fel, och beroende på hur pass mycket man vet en mer eller mindre grogv uppskattning om hur lång tid åtgärdande kommer ta etc. 2. Uppdatering med mer info efterhand när man vet mer. 3. Slutligen info när det är fixat. Och under/efter pågående fel är givetvis alla välkomna att ringa utan att ha tecknat något "serviceavtal" för att få detta hemliga telefonnummer med exakt ... vad? Extra-uppdaterad driftinfo? Driftinfo på tekniskt språk istället för supportapa? Visst ska högsta prio alltid vara att åtgärda felet, men hur mycket tid tar "Störningar på viss trafik på grund av stor DDoS-attack, beräknas vara avhjälpt inom 10min" att skriva samt klicka på magiska "Skicka"- eller "Publicera"-knappen, och vad uppskattar kunder mest - 10 sekunder snabbare fellösning än att veta vad som händer under TVÅ (?!) timmar? (Visst kan det vara störande när telefonen ringer stup i kvarten medan man försöker jobba, men det är något man får ta som ISP) |
Citat:
Då fick kunden svaret att de inte hade tid och att kunden skulle ringa upp i morgon och sen la ni på luren.... Det finns troligen ingen som är felfri. Jag tror säkert Crystone menar väl att att de försöker lägga upp driftinfo så fort de kan men att de inte nådde fram hela vägen denna gången. Är det rimligt att alla kunder som inte betalar för deras jour får ringa dem 24/7? |
Citat:
|
Citat:
Och mina problem med Crystone började egentligen samma minut som jag blev kund, blev lovad IP-adress och komma igång inom 24-48 timmar. 2 veckor senare hade jag fortfarande inte fått en IP-adress. Så det är inte första eller andra gången Crystone support har gjort bort sig. Vid alla tre tillfällen jag har haft problem har jag varit i kontakt med en som heter Mats som lovat ta tag i supporten och se till att det blir bättre, inte ett PISS har förändrats. Bara rent skitsnack för att få tyst på kunden. Så i veckan flyttar servern från Liljeholmen till Hammarbyhamnen. |
Citat:
|
nordiz eftersom du säger...."Vi på Crystone etc....."
Så vore det matnyttigt att veta din roll där.... Är du vaktmästare, tekniker, chef? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson