Citat:
Ursprungligen postat av Fulton
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Jo men då är det ju inte en fråga huruvida man mäter korrekt eller inte. besökarna som blivit utloggade från hotmail m.m. är ju då även de unika besökare på webbsidan. Sedan att de kanske inte hamnat där av egen fri vilja är ju en annan sak men det ligger ju lite utanför diskussionen om räknandet av antalet unika besökare.
En större mängd av icke konfigurerade webbläsare (startsida) hamnar väl vad jag vet bl.a. på MS webbsida så att siffran skulle vara helt felaktig tror jag nog inte. Däremot bör man antagligen ta siffran med en nypa salt när det gäller relevans och köpstyrka hos besökarna osv.
|
Ja och nej, det hela är ju konstgjord andning om man jämför mer #2 i listan som ju drar in trafik via annonser men främst genom att vara känd. Men 6.9 miljoner unika på en månad? Låter smått otroligt... eller rent av märkligt med tanke på hur lite Expressen har.
|
konstgjord andning? nu hänger jag inte riktigt med. kan du utveckla lite?
tycker inte det låter speciellt otroligt överhuvudtaget faktiskt. bara för att eniro har en sådan hög siffra i jämförelse med t.ex. hitta.se är det ju lite konstigt att säga att siffran skulle vara fel?
6.9 miljoner delat på 2 ger ungefär ~3.5 miljoner.
tycker det låter som en helt rimlig siffra.
Däremot kan man ju tycka att statistiken är lite missvisande i vissa fall.
Hos Lunarstorm t.ex.
Citat:
Unika besökare Månad:
3 469 302
Unika besökare Vecka:
1 143 000
|
...det går ungefär 4 veckor på en månad... 1 143 000 * 4 =~ 4572000 != 3 469 302. Det innebär att det verkar som om de valt ut en specifik vecka med väldigt högt trafik, inte genomsnittet? nåja
|