![]() |
Min lilla åsikt om detta är att folk har blivigt matade med samma sak de senaste åren där endast få tjänster har varit möjliga på en site, så som gästboksinlägg, pm & innehåller krypin med möjligheten att ha lite info om sig själv med ngr få bilder.
Sen har siter oftast tappat medlemmar när de börjat ta betalt för små saker, som tex "vill du ha möjligheten att ladda upp fler bilder , skaffa vipkonto" Totalt onödigt enligt mig ( om man ser från användarens synvinkel) Klart att jag som "ägare" av siten vill ha mer kosing av medlemmarna, men det finns gränser. Jag tycker att alla funktioner på siten ska vara gratis & att varje medlem ska ha möjlighet till ngr mb extra för bilder. Hårddiskar är relativt billigt nu för tiden. Sen , lunar,(har visserligen bytt utseende) playahead har igentligen bara 1 sak för medlemmarna ( som används dvs ) ett "krypin". När facebook kom ut så ändrades det lite mer via vänner möjligheten & klart att hypen kring detta fick folk att öppna upp ögonen för andra siter. youtube är igentligen en av världens mest flitigt använda siter, tänk om man var tvungen att vara medlem där för att se videor, som messengers nya videosite. Då hade säkert youtube varit större, video ligger mer i tiden. Bilddagboken. Jag fattar inte varför den har blivigt stor? Brist på annat kanske, man kan ju endast lägga upp bilder där, inte tagga bilderna, ladda ner ? Jag har mer att fråga om den siten men ser inte varför man skall använda den. Enbart bara för att dina "vänner" använder den? Likt facebook dvs. Jag har gott om ideer, har dock inte möjligheten att skapa dem själv. Testade det här med hemsidor i juni då jag skapade min egen första site, från början med många färdiga scripter, men senare med tiden lärde jag mig lite php html ( på kort tid ) Jag brann bara för min ide. Jag tog in allt jag själv gillar med siter, youtube för videor, facebook för vänner listan & att allt kan taggas. mfl.. Nu sitter jag färdig med siten , känns inte lika roligt längre då man är "klar" Men nu får jag kanske använda mig av mina mer färdigheter som logistik , kontakter , m.m allt "material" som jag kan få tag i & lägga in i siten... URSÄKTA OM JAG SPÅRAT LITE [B] Klockan är rätt mycket :D jag tror ialla fall att folk vill ha mer än vad de vanliga siterna erbjuder. varför snåla på funktioner ?. Jag har som mål ialla fall att min eller någon annans site verkligen ska ha allt i ett. Och jag är snart där själv :D "reserverat för mängder av sär / felstavningar / off topics / reklam för min egen creativitet/ .. klockan är faktiskt 03.29 & jag har jobbat 6-7 dagar i veckan i 6 år nu med 5 veckor semester sammanlagt ( 2 år sedan jag var ledig en vecka ) 09.00-18.00 första 5 åren sista året 09.00-03.00 dagligen<u> "</u> Kram på er alla |
lamba: Ta semester... =P
|
Har inte tiden :D fast visst jag har fått stressalleri i ansiktet på riktigt, kroppen håller på att rasa ihop, om jag inte hade hållt på med boxning hade jag väl raserat helt.
|
b9 är mitt andra konto btw , ska ta bort den strax
|
Det är viktigt att skilja på vad som är användbart och vad som bara blir ett onödigt överflöd. Väldigt få användare kommer att utnyttja en funktion för att se Youtube-filmer via sin community, de går hellre till Youtubes hemsida. Men om man kan göra en implementering där man kan nominera videor som ska kunna visas för andra användare och därefter får de ge filmerna röster (tänk Digg) så blir det desto mer intressant.
Att bara lägga till tusentals funktioner ger absolut ingenting såvida de inte inspirerar också. |
de flesta tror jag har gått över till myspace och facebook då dessa är både öppnare och fler medlemmar, alla jag känner har en facebook profil
|
Community går bara utför idag, tyvärr.
Det är IM-klienter samt social networks som verkar bli större och större. |
Citat:
|
"More than 70 million people worldwide visited the website in April 2008" säger wikipedia iaf
|
en liten snabb "analys"
när lunar var som mest poppis så vet jag att det fanns många yngre som inte verkade känna till att internet var mer än bara lunar/andra communities och msn (lite grovt generaliserat) dessa har nu upptäckt att det finns fler sidor att besöka därav de vikande nuffrorna har jag fel i denna analys ? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson