![]() |
Citat:
|
Men hallå?
Systembolaget har ju inte ens systemet.se i sin ägo, varför ska man då ha rätt ill systemnet.se? Galet. |
Citat:
Det handlar väl inte om att de är maktgalna utan om att de vill skydda sin verksamhet, jag hade gjort precis samma sak och det hade sannolikt de flesta företag. Citat:
Citat:
|
Kan bara hålla med om att det är mer än uppenbart att det estniska bolaget har
snyltat på varumärket "systemet". Det är inte ok. I synnerhet inte när man driver direkt konkurrerande verksamhet. Sen kan man tycka vad man vill om Systembolaget och dess monopol, men det är en annan sak. |
Sedan 2003 gäller reglerna för domännamnstilldelning enligt principen om "först till kvarn", dvs. den som först ansöker om en ledig domän får den utan förprövning. ISS tjänar hundratals miljoner kronor på domäner som aldrig skulle ha godkänts vid en förprövning. Vilket är deras ansvar?
|
Citat:
|
Vi vill inte ha den byråkrati, handläggningstider och avgifter som en förprövning skulle dra med sig.
Dessutom skulle det bli rena hönsgården med en parallell prövning vid registrering av varumärken och domäner. Varumärken ska bara prövas på ett sätt, först vid registrering och sen i domstol vid eventuellt intrång. Sen gäller varumärkeslagstiftningen även på Internet, vilket inte alla på WN har insett än. |
Citat:
Jag tar nog tillbaka mitt förra uttalande, ska inte göra hundra saker samtidigt som jag skriver här =) |
ISS säljer en produkt som de ej behöver ta ansvar genom ATF. Undrar om alla köpare känner till detta när de handlar?
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson