![]() |
Äh be dom dra åt helvete.
Dom får ju köpa den av dig för en slant om dom så gärna vill ha domännamnet. <_< |
Ok tackar för era svar. Grymt informativa svar!
Anledningen att det står Mr Advokat är att jag inte vill hänga ut någon person, jag har namnet och firman för advokaten... Max Jag håller med att advokaten är mycket hotande samt att det är faktiska sakfel i mailet,. Han nämner även inte ATF som känns som logiskt känns som det första steget utan hotar med diverse stämningar istället. Jag ska kontakta PRV angående dina synpunkter imorgon. Funderar även på att fråga advokatsamfundet, avskyr när folk hotar... Internet Sweden, hubbert och Magnus A Känns inte som jag erbjuder samma tjänst som de så det borde vara lugnt. Tack för era synpunkter... Sagoborgen Är fortfarande så naiv att jag tror på den enskilde individens rätt och att jag inte ska behöva betala för något som är mitt, mer principiellt än ekonomiskt. Skulle det gå vidare så kanske jag får överge den tron och betala. Alla andra tack! Imorgon går striden vidare... Ska löpande lägga ut mer information... EDIT: Mailat både advokatsamfundet och PRV med mycket av Max åsikter... Hoppas på svar undermorgondagen... |
Svenskt generiskt ord + svenskt landskap = Hotell Småland <--- korrekt svenska
Engelskt generiskt ord + svenskt landskap = Hotel Småland <--- svengelska Jag skulle nog vilja påstå att de registrerat fel domännamn och underlåtit att åtgärda detta när domänreglernas förändrades. Namnet på din hotellguide är helt korrekt och utgör knappast ett varumärkesintrång. Företaget har dessutom valt en advokat som förutom att uttrycka sig olämpligt dessutom förefaller komma med felaktiga påståenden vilket innebär att det är Hotel Småland som i princip har ont uppsåt och försöker utan grund skrämma dig. |
Hotell SM Åland :-)
(det finns faktiskt hotell SM) :-) |
Det är ett figurmärke, för de hade aldrig fått igenom lydelsen "hotel småland" som varumärke. Jag har i alla fall inte fått igenom liknande försök till varumärkesregistrering eftersom det anses sakna särskiljningsförmåga.
Angående ATF så är det faktiskt så att du som domännamnsinnehavare är skyldig att följa ATF-beslut. Hotell Smålandrasta AB kan stämma dig för varumärkesintrång, men jag tror inte de kommer att göra det. Min personliga uppfattning är att de inte har något att komma med i det läget heller. Stå på dig. Du får PM med en tanke som inte bör vara publik. |
4 bifogad(e) fil(er)
Har nu fått svar från PRV...
Citat:
Vad ska jag svara advokaten tycker ni som följt detta ärende? |
Det där varumärket är förmodligen inte mycket att bry sig om. De hade aldrig fått igneom det som ett textmärke.
|
Allt detta är bara löjligt.
Advokaten är på sätt och viss smart då han hänvisar till företaget som "HSAB" eller "Hotell Småland AB", bara för att skrämma dig, förvilla dig om vad företaget nämligen respresenterar. Varumärket är verkligen inget att bry sig om och företaget heter annars Aktiebolaget Hotel Smålandsrasta, så de har inte mycket att komma med. Inarbetat namn kan jag knappast kalla det heller, samt att de stavar det med ett "l" - felaktig svensk stavning. SKulle företaget heta "Hotell Småland" och du skulle tagit dpmänen "hotelsmåland" med ett "l" kanske de skulle ha något att komma med, men inte i detta fall här. Ta det lungt. Stå på dig. Jag tror inte de tar det till en ATF tvist ens, då de fattar nog att de skulle förlora där också. |
Jag tycker att du ska ringa Advokatsamfundet och se vad de säger (*ring* dem så du får ett svar)
Om de säger det jag tror nämligen att advokatens brev låter tveksamt (de kommer säkert att uttrycka sig försiktigt) och att du kan prova med en diciplinanmälan om du vill så kan du ringa upp advokaten och säga det. Då tror jag att dina chanser att få honom att backa ökar. Det är nog inte ovanligt att advokater som vill debitera timmar "eldar" på sina klienter, i dessa fall handlar det nog snarare om att "skrämma" advokaten än hans klient. http://www.advokatsamfundet.se/Documents/A..._advokatsed.pdf Citat:
"otillbörlig anmälan till polis- eller åklagarmyndighet eller annan myndighet, så ock hot om sådan otillbörlig anmälan;" |
Jag tror att de bara försöker skrämma bort dig, ger du dig inte tror jag inte de bemödar sig att gå vidare. De har förmodligen, eller förhoppningsvis, bättre saker att lägga energi på.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson