![]() |
Pirate Bay's motdrag i Danmark:
thejesperbay.org |
Citat:
|
Citat:
Det är väl helt uppenbart att det idag finsn ett stort glapp mellan tillgång och efterfrågan. Då menar jag en laglig och bra tjänst som tillhandahåller det folk vill ha till ett pris som folk är villiga att betala... Det är ju grundorsaken till att miljoner svenskar laddar hem filer och inte tycker det är så upprörande. Tror att de allra flesta tycker att det i princip är fel, men så länge bra och lagliga alternativ finns så gör man det väldigt svårt för folk att vara lagliga. |
Göm inte hur dessa filer kom till.
Någon KÖPTE CDn eller Filmen och la ut den på nätet. |
Citat:
Om mediabranschen inte klara av att ställa om sej, så är det deras problem faktiskt. Om myndigheterna inte kan lagföra personer som begår brott, så är det deras problem, med att syssla med kollektivbestraffning bara för att vill stoppa saker och ting. Börja man blockera sajter godtydligt , bara för att mediaindustrin ge lämplig åklagare en fin sommarstuga i skärgården, så är vi farligt ute. Enligt min uppfattning finns 2 saker som kan motivera blockera : Barnporr och om andra människor liv kan vara i fara. T.e.x när SÄPO var tvingad att stänga ner nazistpartiet Sverigedemokraternas hemsida, då Svenska soldater utomlands riskerade livet var väl motiverat. Men annars skall man ta det väldigt vackert med blockeringar som lösning. Kan inte vara så där jättesvårt att utveckla en tjänst , där tv tittare kan bestämma innehåller själv och samtidigt får sin dos av reklam. Det är bara att vilja skall finnas hos aktörerna i branschen. Ställa om frågan varför begå ca 1 miljon svenska lagbrott? Kanske för lagen är felutformad och för gamlamodig. |
Citat:
Varför inte släppa lösningar där jag som konsument kan få se mina valda filmer på TVn och tv serier , men ändå få reklam. Då kan få tom målgruppsanpassad reklam. Måste ändå slå bättre, än att köra mainstream skiten.. Hur många män över 65 år köper Libero? Däremot finns säkert dock stort behov av Tena i målgruppen. Industrin har inte klara av att anpassa sej. Ungerfär som FACITs mekniskaräknesnurror och dom Japanska miniräkarna. |
Citat:
|
Citat:
Det finns några myter som branschen sprider: 1. En nedladdning av Britnys senaste singel är likvärdigt med att stjäla en DVD film på Mega. Det spelar ingen roll hur många gånger branschen säger detta. I det allmänna rättsmedvetandet är det ju inte så. Väldigt få av de som laddar ner musik skulle stjäla i en butik. 2. En nedladdning är en utebliven försäljning. Det är ju inte heller sant. 3. Det är ingen mening att skapa en bra och billig tjänst. Folk laddar ju hem gratis ändå. Många skulle säkert fortsätta att ladda ner gratis (nu när dom vant sig), men väldigt många skulle föredra en bra och laglig tjänst, det är i alla fall min övertygelse. Dessa "Myter" som branschen driver skadar bara dom själva eftersom de är uppenbart orimliga, folk är ju inte dumma. Det har i stället medfört att branschen har tappat all trovärdighet vilken i sin tur leder till ett allmänt accepterande av nedladdning... |
Det är en sjuk inställning. Jag är inte nöjd med priser eller utbud så då får jag göra som jag vill. Varje enskild individ laddar inte ner musik för att de tänker "alla andra tycker nog det här är för dyrt att köpa". Man har råd att köpa en ny dator och åka till Thailand men en CD-skiva, näe, det är för dyrt.
|
Citat:
Om jag har rätt är det ganska uppenbart vad som måste till. Bra och lagliga alternativ. Om du har rätt så.. ? Ja, vad gör man då? "Utbildar" folket så dom botas från sin sjuka inställning... eller? *liten justering |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson