WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bransch (träsk) fenomén. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=2630)

Christian 2004-06-29 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Robert
Citat:

Ursprungligen postat av Christian
En lösning vore att de webbhotell som vill bli ha en "kvalitétsstämpel" ger bort ett konto till kontrollanten/webhotellsguiden.

Synd bara att "kontrollanten" är "känd" av webhotellet. Hört talas om "gräddfil"? =)
Kan bli lite som i Faulty Towers när restauranginspektören kommer på besök... :rolleyes:

Förvisso, men det är ett generellt problem när det gäller kvaliétskontroll. Jag ser ju t.ex. hos min arbetsgivare vilket engagemang det blir när det är dags för ISO9000 revision :)

Kombinera det med möjlighet för besökare att kommentera webbhotellet så tror jag nog att man har kommit så långt man kan rimligtvis komma.

WebMazter 2004-06-29 15:53

Citat:

Originally posted by Storen@Jun 29 2004, 12:36
WebMazter-> Eh..Får jag vara med? :unsure: ...Företag? ja..?
Jag ska inte starta upp någon "kvalitéts-märkning", de ska de rättmätiga idé-kläckarna göra!
Jag tänker bara förbereda mina företag för att gå med i en ev. kommande kvalitéts-märkning.

En sådan lysande idé får ju inte gå till spillo, eller hur?
Jag hoppas nu att de rättmätiga använder guldet rätt.

Mycket intressant att se "brainstorming", om än virtuell,
som övergår till idéer som kan ta form till något konkret.

MVH: WebMazter :)

Storen 2004-06-29 16:21

Citat:

Citat:

Originally posted by -Robert@Jun 29 2004, 12:45
Citat:

En lösning vore att de webbhotell som vill bli ha en "kvalitétsstämpel" ger bort ett konto till kontrollanten/webhotellsguiden.

Synd bara att "kontrollanten" är "känd" av webhotellet. Hört talas om "gräddfil"? =)
Kan bli lite som i Faulty Towers när restauranginspektören kommer på besök... :rolleyes:

Förvisso, men det är ett generellt problem när det gäller kvaliétskontroll. Jag ser ju t.ex. hos min arbetsgivare vilket engagemang det blir när det är dags för ISO9000 revision :)

Kombinera det med möjlighet för besökare att kommentera webbhotellet så tror jag nog att man har kommit så långt man kan rimligtvis komma.

Nja att jämföra detta med ISO/QS..etc är nog lite svårt i det här sammanhanget...Varför tror du att
dessa revisioner är planerade nästan ett år i förväg? Jo, för att hålla systemet (märkningen) vid liv!

Att det fixas och donas dagarna innan gör det samma, bara det blir gjort. :D

När det gäller detta projekt bestämmer vi(?) nivån och hur vi säkerställer att webbhotellen följer dom normer
*tråkiga ord*..som sätts upp...Kunders kommentarer kan vara intressant, men det finns ju forum för sånt ;) .
Portalen förlorar nog sin status om den inte bygger på eget kompetent material...

Christian->Är du intresserad av att gå vidare?...någon?...Tar säkert mycket tid, men vi börjar i mindre skala och ser vart det slutar någonstans..eller?

Mats 2004-06-29 16:42

Citat:

Jag tänker bara förbereda mina företag för att gå med i en ev. kommande kvalitéts-märkning.
Vilket företag är det du representerar?

// Mats

WebMazter 2004-06-29 17:28

Citat:

Originally posted by Mats@Jun 29 2004, 16:42
Ett finns nämnt i min profil. Har några till hel/delägda.

Processen abstrakt - konkret, är spännande att se.

Skulle gärna sponsra idén med "kvalitéts-märkning",
men då kan "Faulty Towers syndromet" bli konkret. ;)

Storen 2004-06-29 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av WebMazter
Citat:

Ursprungligen postat av Mats

Ett finns nämnt i min profil. Har några till hel/delägda.

Processen abstrakt - konkret, är spännande att se.

Skulle gärna sponsra idén med "kvalitéts-märkning",
men då kan "Faulty Towers syndromet" bli konkret. ;)

Nja, det beror på vilken bransch du är verksam i... ;)

Min mail står öppen för intresserade..Christian?...Inte..?

Storen 2004-06-30 09:12

Citat:

En sådan lysande idé får ju inte gå till spillo, eller hur?
Jag hoppas nu att de rättmätiga använder guldet rätt.

Mycket intressant att se "brainstorming", om än virtuell,
som övergår till idéer som kan ta form till något konkret.

Ja, visst det bra med brainstorming !

Har funderat på detta under gårdagskväll/natt *gäsp* och tankarna springer ju gärna
iväg litegrann :D :rolleyes: ...

Men,men..Jag får spåna vidare och sammankalla resurserna ;)

WebMazter 2004-06-30 09:37

Citat:

Originally posted by Storen@Jun 30 2004, 09:12
Men,men..Jag får spåna vidare och sammankalla resurserna ;)
Ja, mina 2 IQ-celler har åxå en tendens att springa iväg
alldeles för lång bort från mitt järn-kontor (rätt-stavat!)

För ofta, får jag springa ifatt dem & muta tillbaks dem ;)

Oups! Nu har jag nog tappat bort dem igen... HJÄLP!! :wacko:

Kan just nu inte ansvara för detta inlägg, flåt!:unsure:

Christian 2004-07-01 23:03

Jag har tagit mig en rejäl funderare, och kommit fram till att jag tyvärr inte kan engagera mig i ett eventuellt projekt. Jag tycker att ideén är sund, skänker bort den och hoppas att någon kan knåda den till något användbart.

Men jag skulle vilja höra vad alla de webhotellsoperatörer som finns på forumet tycker. Kanske vi måste starta en tråd som är on-topic :-)

Storen 2004-07-02 04:21

Citat:

Originally posted by Christian@Jul 1 2004, 23:03
Jag har tagit mig en rejäl funderare, och kommit fram till att jag tyvärr inte kan engagera mig i ett eventuellt projekt. Jag tycker att ideén är sund, skänker bort den och hoppas att någon kan knåda den till något användbart.

Men jag skulle vilja höra vad alla de webhotellsoperatörer som finns på forumet tycker. Kanske vi måste starta en tråd som är on-topic :-)

Visst har man funderat...

Ok, då kommer jag spinna vidare på detta, Chritian. (Bra att du tar ställning) och idén om att höra vad Webbhotellen tycker är absolut ett bra förslag...(Tänkte skapat en råd igår om ämnet ;) )

Projektet tycker jag är synd att förkasta och jag är allvarligt beredd att driva detta, men saknar vissa kunskaper som jag får hämta av andra... Gäller främst den tekniska biten..Kommer därför att vända mig till kontakter som får bistå med hjälp..tyvärr är kapitalet för detta projekt lite för lågt just nu <_<

"Semestern" börjar ju nästa vecka, och då finns det ju tid att jobba med ämnet.. :D vilket jag kommer att göra...

Christian, även om du inte kanske har tid till detta, så skulle jag ändå vilja ha dig som bollplank? Även WebMazter får bidra, som ju också har bra tankar och funderingar kring ämnet, samt är positiv till denna idé.. ;)

Så fram med era reflektioner ni som representerar Webbhotell, vad tycker ni om denna idé??

Låt oss höra er åsikt, det gangnar alla, framför allt er..Men skriv ner den här eller skicka ett mail.!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson