mr_lundis |
2008-01-11 12:23 |
Citat:
Originally posted by Onkelborg@Jan 10 2008, 18:58
Roundcube slängde jag iofs iväg för att det var enormt långsamt hur jag än bar mig åt, dessutom är det enbart en webmail-grunka som sen måste ha en mailserver i ryggen ändå. Är tveksam till om roundcube har en chans mot zimbra, speciellt med tanke på hur de jobbar; zimbra med kompilerad kod direkt mot databas, medan roundcube öppnar och stänger anslutningar hej vilt, och jobbar över imap mot någon mailserver.
Ta en titt på den här för att installera på Ubuntu 7.10: http://wiki.zimbra.com/index.php?tit...bon%29_Install
|
För mig var det tvärt om. Mitt webbhotell kör med roundcube parallellt med Horde och SquirrelMail, och för min del har roundcube varit snabbare än zimbra (och t.ex. Horde samt SquirrelMail), men jag har endast provat demo versionen på deras hemsida, det kanske är bättre respons på en egen, lokal, server.
Det jag dock upplevde som jobbigast va det tröga och segarbetade gui:t, och inte serverns responstid i sig. Men det kanske har blivit bättre på senare dar, jag provade demon senast förra sommaren. Då tog det till exempel upp emot en 20-30 sekunder att bara ladda webbgränssnittet, men det kan som sagt hunnit bli bättre nu.
|