WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Google blir blåsta på pengar av trojan! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25856)

Samben 2007-12-27 17:06

Detta påverkar både webmastern och Google, så jag drar ett 50/50 sträck där...
Båda förlorar..

rhuse 2007-12-27 18:26

Bara jag som är mer orolig för att förtroendet för google-annonser kommer skadas nu när det här rullar ut i media? Tror att folk faktiskt kan bli för oroliga för att klicka och det lär ju skada mig och google mer än om några klick förleds till någon annan sida.

Thommy Ottinger 2007-12-27 19:08

Jo, jag är också lite oroad över det.

Gustav 2007-12-28 01:56

Citat:

Originally posted by JimmyB@Dec 27 2007, 16:50
Adwords och adsense är inget jag använder, har kompletterad deras tjänster med andra företags tjänster.

Jag skulle vilja veta vad det är för typ av bedrägerier som Google ägnar sig åt. Jag tillhör också den naiva eller icke pålästa delen av befolkningen.

Förövrigt så kan du inte komplettera en tjänst som du inte använder med en annan. ;)

Anders Larsson 2007-12-28 02:08

Citat:

Originally posted by JimmyB@Dec 27 2007, 16:50
Vill du påstå att google inte sysslar med något sådant är du naiv eller helt enkelt inte påläst.
Om du anser att Google genom att följa sitt användaravtal sysslar med bedrägeri eller ens fuffens, ja, då är jag naiv.

Man kan ogilla Googles sätt att sköta sina affärer, men faktum är att jag tycker det är den som som accepterar ett avtal där man tillåter sin motpart att stänga ner konto utan att förklara varför, som är naiv.

JimmyB 2007-12-28 06:54

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Ursprungligen postat av JimmyB
Vill du påstå att google inte sysslar med något sådant är du naiv eller helt enkelt inte påläst.

Om du anser att Google genom att följa sitt användaravtal sysslar med bedrägeri eller ens fuffens, ja, då är jag naiv.

Man kan ogilla Googles sätt att sköta sina affärer, men faktum är att jag tycker det är den som som accepterar ett avtal där man tillåter sin motpart att stänga ner konto utan att förklara varför, som är naiv.

Du menar att det står i deras användaravtal att de får stänga ner ens konto och ta ens pengar utan att förklara varför? Det är en liten hake dock, för att de skall få göra detta, skall man ha brutit mot deras regler. Men det som gör det så roligt för dom är att de kan stänga av dig och påstå att du gjort något fel, och oavsett om du har gjort det eller inte så tänker de inte diskutera saken vidare, för de "får inte gå in på sådana detaljer" när det gäller någons avstägning. Google FÅR inte berätta varför man är avstängd. Det tycker jag är strålande. Tycker inte det är naivt att bli medlem från första början för man kan ju inte förneka att det låter väldigt schysst och låter inte som att man ska bli blåst. Jag kallar det för bedrägeri när de påstår att man kan använda programmet sålänge som man följer reglerna. Och när man sen följer reglerna så går de ändå in och stänger av ens konto preciiis innan första månaden gått och på så sätt fryser de in över 30 000kr. Följer reglerna, tjänar pengar, google tar ens pengar ändå. Ber om ursäkt för den här svårlästa brödtexten, min enter-knapp tycks ha gått sönder.

Jine 2007-12-30 04:03

Det finns ett asbra plugin/addon till firefox som heter AdBlock.
Jag installerade det ganska direkt efter google AdSense snott 1500kr i outbetalda pengar - pga att det förekommit ogiltliga klick.

Överklagan nekades och mina pengar försvann.
Aldrig mer google annonser, aldrig!

nudie 2007-12-31 15:45

Citat:

Originally posted by grazzy@Dec 27 2007, 15:08
Är det bedrägeri mot Google om jag blockerar adsense-annonser med adblock också? Om jag tex tittar på WN utan adsense-annonser så utnyttjar jag ju WNs resurser men inte googles. WN förlorar pengar, google blir bara utan. De varken vinner eller förlorar (okey, de förlorar en potentiell inkomst, men om du tycker potentiell inkomst är the shit så utgår jag från att du bränner alla dina pengar på trisslotter varje månad )
Självklart är det inte okey att pilla i folks hosts-filer utan att fråga om lov eller att göra det i samband med konstiga eula-avtal. Tycker det är ett större bedrägeri mot webmastern som drabbas (han får inga annonsintäkter) eller användaren (som inte får det materialet i sin dator som det är tänkt). Sen så visst, en liten ådra i mig finns det allt som tycker så som du säger.. de är lite för stora för att man inte skall få busa lite med dem.

du måste väl faktist hålla med om att det är skillnad när någon annan tjänar pengar på att byta ut annonser? Det förlorar ju både webmastern och google på. Det är väl en helt annan sak när du väljer att blockera annonserna eller väljer att inte klicka på dom?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson