WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Trafik till bloggar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25644)

Viktor 2007-12-16 05:13

Folk besöker det de vill läsa kanske?

Aftonbladet skriver rent trams men uppenbarligen finns det gott om folk som vill ha den informationen.

Proffs eller inte, ge folket vad de vill ha egentligen.

pokerstjärna 2007-12-16 05:22

Citat:

Originally posted by Viktor@Dec 16 2007, 06:13

Aftonbladet skriver rent trams men uppenbarligen finns det gott om folk som vill ha den informationen.

Det är ju det allra bästa.
Jag ger folket vad de vill ha, det var ju upp till bevis och sedan bloggstarten för exakt 22 dagar sedan så har jag haft i skrivandets stund 34277 besökare.
Det vill jag påstå att det inte är helt fel, ingen marknadsföring och inte en enda länkkatalog.
Jag är nöjd och sen är det så också att jag kanske lägger ner 1 timme på att skriva ner en artikel.
Så det är läsvärt. :rolleyes:

Akeera 2007-12-23 15:25

Apropå Blondinbella så stötte jag igår på något som jag hoppas är en parodi på henne...

http://www.brunettrobban.se/

Kristofer 2008-01-04 20:53

Citat:

Originally posted by elprisguiden@Dec 13 2007, 13:04
fortsätter:
3: registrera bloggen på nyligen, twingly och bloggportalen och pinga dom efter varje nytt inlägg.

---

5: Kommentera någon tidningsartikel, och pinga twingly så bloggen syns på tidningens sida.

Någon som har liknande tips på ovanstående där man kan pinga automatiskt för att synas i tidningar eller liknande?
Och internationellt, vilka sidor gäller då? Vilka är motsvarigheterna?

xarph 2008-01-04 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av Viktor

Jag ger folket vad de vill ha, det var ju upp till bevis och sedan bloggstarten för exakt 22 dagar sedan så har jag haft i skrivandets stund 34277 besökare.
Det vill jag påstå att det inte är helt fel, ingen marknadsföring och inte en enda länkkatalog.
Jag är nöjd och sen är det så också att jag kanske lägger ner 1 timme på att skriva ner en artikel.
Så det är läsvärt.

Vad heter din blogg? Skulle vara intressant att veta.

Sen besöker man gärna en blogg som uppdateras ofta.

pokerstjärna 2008-01-05 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av xarph
Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Dec 16 2007, 06:22
Citat:

Ursprungligen postat av Viktor

Så det är läsvärt.

Vad heter din blogg? Skulle vara intressant att veta.

Sen besöker man gärna en blogg som uppdateras ofta.

För privat, Väljer att inte lämna ut URL.

htiawe 2008-01-05 03:34

1500 besökare om dagen och det är för privat?

pokerstjärna 2008-01-05 03:49

Citat:

Originally posted by htiawe@Jan 5 2008, 04:34
1500 besökare om dagen och det är för privat?
Ja, det är inte många som vet vem som ligger bakom den bloggen då jag har valt att ha den anonymt ,som det bara går.
Är du verkligen intresserad av att läsa den så PM.a mig, men vilket jag inte tror.

Santos 2008-01-05 05:57

Citat:

Originally posted by htiawe@Dec 15 2007, 15:59
Som med allt annat så är innehållet det viktigaste. Frekventa uppdateringar är viktiga men som daniel nämner så bryr man sig föga om någon som skriver mmm, kanske borde... fem gånger om dagen. Men att uppdatera en gång varannan månad kan få folk att helt glömma bort bloggen.
Uppdatera frekvent med intressanta inlägg, därefter kan du börja fundera på hur du ska få en massiv läsarkrets.

Helt rätt. Om man lägger den tiden vissa ägnar åt de 643654886 stycken bloggportaler som finns (nyligen, twingly, bloggportalen mm.) på att istället skriva bra inlägg, får man troligtvis fler återkommande läsare genom word-of-mouth.

Kristofer 2008-01-05 22:50

Okej nu har jag haft en blogg sedan i onsdags och enligt Wordpress plugin WordPress.com Stats har jag idag haft över 1060 views på i stort sett samma inlägg. Tänkte dela med mig av hemligheten åt er andra och den är helt enkelt att få in en och annan länk på forumet flashback.

Jag har bloggat lite om Aftonbladets problem med hackers och det verkar vara väldebatterat där ;)

Kan dock tillägga att jag inte fått ett enda adsenseklick så speciellt bra trafik ur den synvinkeln var det kanske inte..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson