WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Loopia och julrean (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25418)

Nicklas 2007-12-02 21:26

Smart marknadsföring, hur många trådar blir det inte om detta fel????

Frost 2007-12-02 22:42

Tycker det var en cool idé från loopia och helt i linje med deras takitk, men väldigt synd att deras system inte fungerar och en applåd till binero för deras guerilla taktik att lyckas sno den mesta uppmärksamheten från loopia.. jag stödjer varken eller av bolagen men rent strategsikt så måste jag nog ändå applådera binero och anta att någon hos loopia kommer få sparken på måndag...

EmilIsberg 2007-12-03 09:45

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Dec 1 2007, 19:35
Har beställt .se-domäner på Loopia nyss. När man är inloggad står rabatten med men däremot inte i fakturan som skickas ut. Kan man betala fakturan med det rabatterade beloppet eller måste nya skickas ut?
Vi ber om ursäkt för problemet med fakturorna gällandes se-kampanjen. Systemet korrigerades för en timma sedan och nu fungerar allt som det ska.
Nya fakturor måste skickas ut och vi går igenom alla utskickade fakturor just nu för att skapa om dem med rätt resulterande pris.

EmilIsberg 2007-12-03 10:09

Citat:

Originally posted by Kristofer@Dec 2 2007, 16:26
Hur kan det vara lönsamt att ge bort se-domäner även då man inte betalar för webhotell som binero gör nu och loopia nästan gör? Verkar skumt, kan man bara regga ett gäng domäner och peka om dom till sitt gamla hotell?
Det kallas för marknadsföring och i både Bineros och vårt fall är det något som kunden tjänar på.

Eftersom II-stiftelsen vill ha en viss tillväxt (troligtvis för att väga upp för en viss IDN-kampanj) har de sänkt priset som ombuden behöver betala för domännamn. Det är möjligt att en del ombud tar ut skillnaden i ren vinst, men bolag som Binero och oss anser att alla tjänar på att sänka priset för slutkunderna.

Sådana kampanjer brukar innebära att man har automatiska rutiner för att hantera beställningar eftersom det då inte är någon större arbetsbörda oavsett om det är 10, 100 eller 1000 personer som använder sig av kampanjen.

Det är ingen större skillnaden mellan att ge något gratis, för en krona eller för tjugo kronor, så länge som det inte är mycket stora volymer det handlar om.

Själva grunden till varför jag kallar kampanjen för marknadsföring är att om man registrerat domännamn hos ett visst företag är det större sannorlikhet att man vänder sig till det företaget om man vill skaffa webbhotell, men det beror naturligtvis också på om företaget kan uppfylla de förväntningar kunden ställer på det.

Angående din fråga om det går att registrera (enbart) domän och sedan koppla det till din nuvarande leverantör är det inget problem hos oss. Loopia ger tillgång till LoopiaDNS där ägaren själv kan välja hur man vill göra med domännamnet och där kan man bland annat koppla domännamnet till befintlig hemsida. Vill du veta mer om LoopiaDNS har vi lite information på vår hemsida:
http://www.loopia.se/loopiadns/

Jag tror det är få ombud till II-stiftelsen som låser .se-domäner till sitt företag, men jag kan tänka mig att det tyvärr finns företag som försöker göra det. Dock har jag inte hört något sådant om Binero.

technich 2007-12-03 10:11

Citat:

Originally posted by EmilIsberg@Dec 3 2007, 10:45

Vi ber om ursäkt för problemet med fakturorna gällandes se-kampanjen. Systemet korrigerades för en timma sedan och nu fungerar allt som det ska.
Nya fakturor måste skickas ut och vi går igenom alla utskickade fakturor just nu för att skapa om dem med rätt resulterande pris.

någon som fått foten ännu?

EmilIsberg 2007-12-03 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av kers
Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Om ni har fått ett felaktigt belopp på själva fakturan, så är det bara att svara och be dem korrigera eller skicka ut en ny. Inga problem med det.

Det förutsätter att de svarar på mail. Skickade en reply direkt på fakturan för ca 30h sen utan att få svar.

Det är för närvarande bara supporten som jobbar på helger och även om vi är experter inom många områden har vi inte möjlighet att hantera ekonomi-ärenden. Ekonomiärenden hanteras under vardagar och vi kommer att besvara alla inkomna meddelanden.
Efter helgen är det en hel del ekonomiärenden men vi försöker hantera alla ärenden skyndsamt.

JonathanS 2007-12-03 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av Frost
... jag stödjer varken eller av bolagen men rent strategsikt så måste jag nog ändå applådera binero och anta att någon hos loopia kommer få sparken på måndag...

Tack. Personligen hoppas jag inte att någon på Loopia får sparken för detta. Även om Loopia är ett norskt företag så befinner vi oss i Sverige, med anställningsskydd därefter.

Citat:

Ursprungligen postat av EmilIsberg
Jag tror det är få ombud till II-stiftelsen som låser .se-domäner till sitt företag, men jag kan tänka mig att det tyvärr finns företag som försöker göra det. Dock har jag inte hört något sådant om Binero.

Rent praktiskt sett så är det omöjligt att låsa domäner till ett ombud, såtillvida ombudet ifråga inte registrerar domänerna på sig själv. Men då talar vi om ett brott mot ombudsavtalet, vilket leder till en avstängning av ombudet ifråga. Du kommer garanterat aldrig att höra något sådant om Binero. Eller Loopia för den delen. :)

nosnaj 2007-12-03 17:51

Tills Loopia har php5 bojkottar jag dom fastän jag får betalt av dom bli kund.

Frost 2007-12-03 23:24

Citat:

Tack. Personligen hoppas jag inte att någon på Loopia får sparken för detta. Även om Loopia är ett norskt företag så befinner vi oss i Sverige, med anställningsskydd därefter.
Varsågod ;)
Och nej, jag var väl inte fullt seriös men jag hade nog satt lite mer prio om jag vart loopia, men som alltid gillar jag för det mesta att vara konsument när två BRA bolag fightas :) Fortsätt så ska jag fortsätta vara kund hos er båda :)

tartareandesire 2007-12-04 16:06

Det blev en bunt nya domäner till budgetpris till slut =)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson