![]() |
Yes, nu när jag kollade, bara för skojs skull, kostar ytterligare domäner 18:-
|
.SE har ju sänkt sitt pris till ombuden till 20 kronor under hela december så det går nog att få bra pris från i stort sett alla webbhotell under december... Det är väl så att man kör denna kampanj för att kompensera de tusentals IDN-domäner som nu avregistreras från förra året.
|
Fan va gött! Regga regga regga!!
|
Om nu någon som utger sig från att vara billigast inte är det så är det väl bara att kräva tillbaka mellanskillnaden eller hela beloppet. Tror inte många skulle sätta sig på tvären då. Även om jag tycker det känns lite som när man börjar gnälla till personalen på konsumen för att 1-kronan fastande i tuggummiautomaten.
Ja man kanske ska köpa upp lite domäner :) |
Citat:
http://www.konsumentverket.se/mallar...ArticleId=2219 Det är något luddigt formulerat med en hel del juristspråk, men sammanfattningsvis kan man säga: * man ska inte (avsiktligen) ljuga * påståenden i reklam eller annan information skall kunna bevisas av företaget * om det påpekas att man har fel i reklam eller annan information skall man rätta till det När det gäller just webbhotell (och flera andra IT-relaterade branscher) finns det inte någon mer bransch-inriktad praxis, och där används tyvärr rätt mycket tveksamma formuleringar. Exempelvis Surftowns kampanj med .se-domän för 1 kr där man kan tycka att det skulle stå med att det endast gäller om man samtidigt beställer hemsidesplats (webbhotellpaket), och också just formuleringar som "billigast i världen" och "billigast på domäner". Det jag tycker man ska göra är att kontakta företaget, påpeka det man sett och om företaget är seriöst kommer de att rätta till informationen så att den är korrekt. Om de inte rättar till informationen inom rimlig tid, eller helt förnekar att det är fel, borde man kunna gå vidare och få det prövat hos KO eller någon annan lämplig instans. |
Citat:
En mindre uppdatering; som vi skrev i vår blogg igår så har vi satt en gräns på 100 st .se domäner/person, dvs 1 gratis .se domän + 99 st .se domäner á 18 kr inkl moms. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson