Citat:
Originally posted by THL@Nov 29 2007, 17:23
Hej.
Har drivit egen enskild firma sedan 2002 på heltid och av rent ointresse samt lathet betalt avgiften till HTF varje månad.
HTF var rätt när jag var resande säljare men tveksamt om jag skall vara med där nu...
Var är ni enskilda näringsidkare medlemmar i?
Är ni medlemmar?
Fantastiskt att man gjort detta i 5 år men jag är så förtvivlat ointresserad. Har försökt intressera mig papper, skatter, försäkringar m.m. men det går inte :(
mvh
Thomas THL
|
Jag kommer personligen att lämna facket under 2008. Särskilt HTF, dom gör inte ett skit när du behöver dem. Medan andra fackföreningar sätter små sallandsbarer i blockad, även när dom inte har medlemmar som anställda där, så gör inte HTF ett skit när du behöver, dom mejkar bara med. Dom klara inte ens av och se till att man få en ordentlig ersättning av sin arbetesgivare även när man blir utkickad på felaktiga grunder.
Facket gjorde säkert nytta vid storstrejken 1909, men idag 100 år senare är facket något uttjänad och förlegat. Precis som socialdemokratin.
Det finns ALFA kassan, där behöver man inte vara med i facket för ha inkomst försäkringen.
|