![]() |
Citat:
Eller så pratar du om en redovisningskonsult och inte en revisor. Stor skillnad... |
400 - 500 är nog en redovisningskonsult (iaf hos LRF Konsult). Aukt. revisorer brukar ta från 900 och uppåt. En del har differentierade prislistor beroende på om det gäller bokslut eller ren konsultation.
|
Citat:
En kasse låter som en dålig idé. Ett enkelt sätt att hålla en vettig ordning är att du skaffar dig en pärm. Alla verifikat som inte är ungefär A4 klistrar du på A4-papper och sätter in i pärmen. Jag brukar notera datumet längst upp på pappret jag klistrar kvittot på. Jag använder alltid samma format på datum så det blir lätt att sortera. Citat:
Jag har aldrig tidigare hört talas om en revisor som debiterar under tusenlappen per timme. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fast som Jonny påpekar handlar det om att folk inte vet vad skillnaden mellan en revisor och en redovisningskonsult är. |
Jag har ytterst få transaktioner i min enskilda firma men brukar samla alla kvitton och fakturor, räkna ut total på ingående & utgående moms etc och sen ringa skatteverket och deklarera alltihop tillsammans med dom över telefon. Brukar inte vara några problem!
|
Jag lyckades hitat en ekonomistuderande på högskolan som behövde lite extra pengar som hjälpte mig med bokföringen... Var grymt smidigt... Lämmnade en kasse med kvitton och så styrde han upp allt...
|
Jag blir mörkrädd när jag läser vad flera skriver.
Ni som inte har koll på era papper har inte en koll på hur det är att ha ett företag. Hoppas innerligt att Skatteverket kollar upp eran rörelse och siffrorna så ni lär er! |
En liten kommentar till allstars: Att inte själv ha koll på alla papper behöver inte betyda att man är en dålig företagare. Jag vet flera som helt enkelt inte fixar bokföring osv. men har tagit hjälp av t.ex. LRF Konsult för att ta hand om hela ekonomin. Jag skulle vilja påstå att de snarare har koll på sina egna begränsningar och gör absolut helt rätt.
Däremot det där med plastkassen är inte smart och som gjort för att få problem med SKV. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson