![]() |
Citat:
Mvh Jonas |
Jag måste bara säga att SEDOs betalning på klick är riktigt blygsamma. På elva klick har jag fått hela 0.24 Euro. WOW! Ca 20 öre per klick. Google betalar i snitt tre gånger mer för samma domäner.
|
Citat:
|
Nä, egentligen inte. "Innehållet" skapas automatiskt av SEDO, men det är egentligen bara annonser och länkar. Ingen "rikitig" content alltså. Så för min del känns det inte särskilt lönsamt att ha domäner hos SEDO.
|
Citat:
Hur som helst så beror vår utbetalning helt och hållet på kombinationen domän+nyckelord. Har du en bra, generisk domän inom ett område där konkurrensen online är stor och ett klick är värt mycket för annonsören kan du få bra mycket mer än 20 öre per klick. För att få det gäller det då att även hitta ett relevant nyckelord. Försök att optimera för hög CTR, det brukar betyda bra EPC i slutändan om ovanstående stämmer. Mvh Jonas |
Alla SEDOS parkeringssidor verkar för övrigt ligga nere sedan en bra stund tillbaka
|
Citat:
Mvh Jonas |
Märker att ersättningen sjunker. På en domän har ersättningen vid varje klick stegvist sjunkit med 50% jämfört med två veckor sedan. Eftersom jag är lite grön på detta så undrar jag om det är normalt?
Vilka andra erbjuder liknande lösningar som SEDO ? |
Den senaste veckan har jag haft ca 160 visningar och på dessa har jag fått 23 klick. Dessa 23 klick har genererat hela 0,77 Euro, dvs ca 0,04 USD per klick. Motsvarande ersättning per klick på Adsense för samma domäner förra månaden var 0,18 USD.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson