WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Tvist gällande .se registrering (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23157)

Alex 2007-08-27 01:03

Citat:

Originally posted by Brazzan@Aug 26 2007, 23:41
Han säger ju dock nu att han kommer avregistrera domänen och låte mig betala 100kr till han, dvs kostnaden för domänen, vilket jag är tacksam för. Men det är ju tack vare mig (och min klantighet) som han överhuvudtaget fick reda på domänen, och på sätt och vis utnyttjade mig till egen vinning, vilket vad jag har förstått var hans syfte från början.

Eller, så får du tillbaka pengarna av Aleborg, och ger de till honom, samt överlåtelseavgiften. Hur du än gör kommer du inte undan billigare. Först till kvarn heter det.

Kristoffer G 2007-08-27 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av Zn4rK
Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan
Han säger ju dock nu att han kommer avregistrera domänen och låte mig betala 100kr till han, dvs kostnaden för domänen, vilket jag är tacksam för. Men det är ju tack vare mig (och min klantighet) som han överhuvudtaget fick reda på domänen, och på sätt och vis utnyttjade mig till egen vinning, vilket vad jag har förstått var hans syfte från början.

Eller, så får du tillbaka pengarna av Aleborg, och ger de till honom, samt överlåtelseavgiften. Hur du än gör kommer du inte undan billigare. Först till kvarn heter det.

Ja, först till kvarn. Men jag är fortfarande osäker på hur Aleborg agerar och får agera i dessa lägen

Kortfattat igen...

Jag registrerar en domän den XX, betalar även domänen den XX
Jag använder mig av Bankgiro metoden för inbetalning

Den andra personen registrerar samma domän en dag senare
Han betalar med Visa, vilket innebär en direkt inbetalning
Domänen står nu i hans namn om man whoisar den

Jag har dock fått den inlagd på mitt webhotell, jag har börjat trixa lite med den på kontot.

Kristoffer G 2007-08-27 01:15

http://weblyx.se/ <-- han har tillgång till domänen, men eftersom det sker med automatik så har även jag den inlagd på mitt konto, dock så ´har han kontrollen

Han har även laddat upp en sidan på den, vilket inte är helt moget.

Alex 2007-08-27 01:22

Citat:

Originally posted by Brazzan@Aug 27 2007, 00:08

Ja, först till kvarn. Men jag är fortfarande osäker på hur Aleborg agerar och får agera i dessa lägen
Kortfattat igen...
Jag har dock fått den inlagd på mitt webhotell, jag har börjat trixa lite med den på kontot.

Det som kommer att hända är att Aleborg kommer att säga, "Oj, hej, så går det..." fast med lite vänligare ton kanske. Sedan tar de bort inställningarna som är gjorda för ditt konto och säger, "Du har 100:- här... Vill du ha tillbaka pengarna, eller skall du ha det tillgodo, tills nästa gång du köper domän hos oss?"...

De får inte göra på annat sätt. De kan inte byta ägare bara för att du valde ett sämre (i detta fallet) betalningsätt.

Kristoffer G 2007-08-27 01:24

Citat:

Ursprungligen postat av Zn4rK
Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan
Kortfattat igen...

Det som kommer att hända är att Aleborg kommer att säga, "Oj, hej, så går det..." fast med lite vänligare ton kanske. Sedan tar de bort inställningarna som är gjorda för ditt konto och säger, "Du har 100:- här... Vill du ha tillbaka pengarna, eller skall du ha det tillgodo, tills nästa gång du köper domän hos oss?"...

De får inte göra på annat sätt. De kan inte byta ägare bara för att du valde ett sämre (i detta fallet) betalningsätt.

Det må vara så, och är förmodligen så. Men ingenting kommer ske från min sida förens jag fått detta bekräftat från aleborg.

Intet 2007-08-27 01:27

Jag måste faktiskt också undra varför man orkar tvista om ett felstavat domännamn?
Webblyx ska det väl ändå vara? (web på engelska, webb på svenska). Är väl ingen höjdare att starta en verksamhet på en domän med felstavning? Eller har jag missat nåt? Sedan är ju webblyx.se ledigt. Så varför inte ta den?

Kristoffer G 2007-08-27 01:29

Citat:

Originally posted by Intet@Aug 27 2007, 01:27
Jag måste faktiskt också undra varför man orkar tvista om ett felstavat domännamn?

Det finns ett syfte.

Kristoffer G 2007-08-27 01:31

Nu blir det inga fler snabba svar från min sida...Går och lägger mig nu, upp och jobba tidigt imorgon. Förhoppnignsvis så finns det ett mail från aleborg i inkorgen imorgon bitti.

hnn 2007-08-27 10:40

Brazzan: Svälj stoltheten och betala han den summan... Det rör sig om max 500:-.

Han gjorde dig en tjänst. Hade någon annan snott den, hade du aldrig fått erbjudandet.

Anders Larsson 2007-08-27 10:57

Jag bara måste fråga: Vem har reggat webblyx.se? :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson