![]() |
Citat:
Hurdant utseende önskar du? vilken bredd på hela sidan och vilka bredder på leftPadding, center och right? Kod:
<style type="text/css"> |
|
jag hade tänkt mej att ha överst en header med 720 i bredd centrerad och 150 hög..
under den en meny som e 66 hög och så bred det behövs och centrerad.. under den ska jag ha 5 divar på samma rad.. varav två 160 breda och en 360... variabel höjd... leftpadding och rightpadding ska ligga utanför dessa och täcka upp överblivet utrymme.. och nederst en footer... |
Det är inte svårt att fixa.
Vad sägs om att lära dig lite CSS och Divs och sedan skriva ihop det där. Lycka till ;) |
det enda jag har problem med är att få en div att fylla ut allt tillgängligt utrymme
edit: det verkar nämligen inte funka med att sätta width till auto |
http://www.crazzy.se/tmp/site.jpg
så här tänkte jag ha det.. #LeftMargin och #RightMargin ska ligga på var sin sida och ta upp massa utrymme som blir över... #LeftMargin tar för tillfället inte upp nån yta alls?? |
äh jag skiter i dom här förbannade divarna och håller mej till tabellerna som FUNKAR för det gör fanimej inte divarna.....
|
Du, det är nog bara du som inte förstår det :)
|
Ta bort leftmargin och rightmargin och lägg en div runt calendar, maincontent och google som du centrerar och sen ger önskvärd bredd om dessa två områden ska vara tomma.
|
En torrkodad förtydling av vad Mortekai sa... som även visar hur du centrerar (tricket är att både använda text-align:center och margin:auto).
html: Kod:
<div id="Header"></div> Kod:
body { |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson