WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Utomlands (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21012)

Mattias 2007-05-03 23:34

Citat:

Originally posted by NiGHTFiRE@May 3 2007, 22:26

En annan fråga, vart skulle ni helst vela bo om ni fick betsämma

Ett par år i japan skulle inte skada.

Helena 2007-05-04 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette
Citat:

Ursprungligen postat av Helena
Född/uppvuxen i Skellefteå, bodde sen i Stockholm och flyttade till Norge 2004. Vi trivs väldigt bra. Trondheim är en fin och lagom stor stad, landskapet vackert och människorna trevliga. God mat också, och det hade jag verkligen inte väntat mig.

Ungefär som jag då, född och uppväxt i Norge (Bodö), flyttade till Sverige för ungefär 8 år sedan och bor nu i Skellefteå

Det var lite lustigt. :) Trivs du bra i Skellefteå?
Jag har föräldrar, bror och vänner kvar där.

Andreas Bard 2007-05-04 15:29

Citat:

Originally posted by NiGHTFiRE@May 3 2007, 22:26

En annan fråga, vart skulle ni helst vela bo om ni fick betsämma och om ni bor utomlands nu är det bättre att bo där eller längtar ni tillbaka till något annat land / Sverige?

För mig lockar länder som Thailand och Indien väldigt mycket. Indien finns det planer på att resa till och stanna ett par månader inom kort.

Ska självklart också testa på att bo i USA någon gång i mitt liv.

//Andreas

eliasson 2007-05-04 16:10

Citat:

Originally posted by melin@May 3 2007, 14:17
jag har bott i: Skövde, Hjo, Tibro, Skövde, Karlstad, Hjo, Vänersborg, Hjo, Karlstad

Fy fan, bodde i Tibro i ½ år när jag studerade högskola i Skövde -- vilken JÄVLA håla, shit. Folk åker runt i deras EPa traktorer.

Adam 2007-05-04 17:52

Citat:

Originally posted by Marcus@May 3 2007, 14:16
Att Kanada är så likt Sverige är kanske svårt att tro men man känner mer igen sig där än i UK.
Har själv bott någon månad i Kanada och måste hålla med. Landet är så larvigt likt sverige, riktig kontrast till deras grannland i söder! Nu bodde jag på västkusten och kan bara svara för det men antar att toronto och resten är ganska likt det med. (Undantag Montreal såklart).

melin 2007-05-04 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av eliasson
Citat:

Ursprungligen postat av melin
jag har bott i: Skövde, Hjo, Tibro, Skövde, Karlstad, Hjo, Vänersborg, Hjo, Karlstad

Fy fan, bodde i Tibro i ½ år när jag studerade högskola i Skövde -- vilken JÄVLA håla, shit. Folk åker runt i deras EPa traktorer.

jo.. det är en såpass håla att dom som bor där säger att dom ska åka "in till byn" när dom ska till Tibro centrum och handla eller nåt.. säger dom "in till stan" så är det Skövde dom menar

Hjo, som är en precis lika liten håla som Tibro, säger dock "in till stan" och menar sitt egna centrum =)

Mickee 2007-05-11 02:59

Uddevalla Uddevalla och åter Uddevalla.

eliasson long time no see. Men du är ismögen/kungshamn några veckor i sommar hoppas jag (vilka?)? lär ju inte hinna ta någon semester men några dagar får jag försöka komma ifrån
ps Har fixat en 8,5m båt som jag åker ut med i såfall :) dumt att låta grejerna bara stå!

1337pm 2007-05-11 13:28

Citat:

Originally posted by ToBad@May 3 2007, 13:10
Jag har bott i Santa Barbara i ett år och i Los Angeles i två år. Nu bor jag i Stockholm, men brukar nu bo någon månad per år i Los Angeles.
Om man ska till USA och praktisera på ett företag / utföra arbete åt ett företag utan ekonomisk ersättning, vad har du för råd att ge? Måste man skaffa visum av något slag för att inte bli utslängd ur landet?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson