WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Min vinst ökade med 487% när jag började med CJ! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20705)

palmik 2007-04-20 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:

Ursprungligen postat av Jonas Carlström
Dundersuccé är all som jag kan säga Om CJ (Commision Junction). Jag har använt Adsense för ett tag men tröttnade på att skapa en massa klick med lite inkomster...
Jag bytte till CJ och på 2 veckor ökade min vinst med 487%
Jag har tidigare provat CJ och det är relativt meningslöst så längre inte trafiken är väl inriktad - men när det är på plats så är det en riktig trevlig nedförsbacke.
Vilka erfarenheter har du utav Commision Junction?

Jag har hört att de var de som var ansvarig för att Tradera syntes ÖVERALLT på Google (Adwords) under olika domäner .net, .com mm.
Och att de skulle få betalt efter fullföljda medlemsansökningar.
Och om det stämmer så gillar inte jag dem då de inte har underlättat för oss att sälja Adwords till nya kunder som såg hur Google var spammade när vi kollade upp konkurrensen på deras viktiga ord.

Den var rolig, jag gillar inte heller när andra (dåliga?!?) företag köper "mina" ord och höjer priserna :P

Bara inse priserna kommer höjas radikalt närmaste åren och gilla läget, främst för att breda produkter som finns i t.ex. dagligvaruhandeln kommer börja med adwords osv i större utsträckning.

Finnmera 2007-04-23 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av Danski
Citat:

Ursprungligen postat av Finnmera
Jag har hört att de var de som var ansvarig för att Tradera syntes ÖVERALLT på Google (Adwords) under olika domäner .net, .com mm.
Och att de skulle få betalt efter fullföljda medlemsansökningar.
Och om det stämmer så gillar inte jag dem då de inte har underlättat för oss att sälja Adwords till nya kunder som såg hur Google var spammade när vi kollade upp konkurrensen på deras viktiga ord.

Öhh? Tog ju 10sec att kontrollera genom att söka på google och kolla vilken sida som forwardad de annonserna. Rykte var det? Ja det är MediaPlex som tillhör ValueClick/CJ som står för många av de annonserna.

Vad jag vet så får man köpa vilka ord man vill så länge de inte är varumärken. Innan stod en 18åring som äger snabbstart .com bakom i stort sett alla Traderaannonserna istället. Knappast ensam om att köpa upp alla möjliga skumma ord, t.ex. en känd "gratissida" har gjort det samma länge för att få billiga klick.

En personlig övervägning, vill jag köpa billigare annonser men träffa sämre målgrupper? Typ som att annonsera för traktorer i en modetidning på grund av att det är tokbilligt.

Hmmm, ok
det var ju tur att jag var tydlig on rykten då, men då får jag be om ursäkt för mitt misstag, samt kanske omprioritera dem då jag träffade dem på Google Academy på Berns salonger och de sa att de hade ett söknätverk där kunder kunde annonsera i men då jag felaktigt trodde...som sagt så följde jag aldrig upp den kontakten.

Ber som sagt än en gång om ursäkt, och jag tackar dig Danski för att du rättade mig

wedge 2007-04-23 13:53

Citat:

Originally posted by elprisguiden@Apr 19 2007, 13:01
Från 10:- till 48:75?
Nej, han skrev 487%, inte 387%. ;)

Finnmera 2007-04-23 13:54

Citat:

Originally posted by grazzy@Apr 20 2007, 16:32
Så för att ... CJ köpte annonser av google och det hindrade din affärsverksamhet (när de gjorde sitt jobb och tjänade stålar) så är de dåliga? Bra tänkt.

Inte så att det är googles problem då om adwords är nedspammat? Bara för dem att höja budpriserna eller stänga av annonsören...

Om det bara var så enkelt Grazzy

Först och främst som du ser på mitt förra inlägg så hade jag helt fel om att de var de ansvariga som Danski tack och lov rättade.

Men grundproblemet som jag upplevde med att Google blev spammade var att man kom aldrig så långt i den diskutionen med prospekten om att höja klickpriset som du riktigt påpekade att man kan göra.

När de såg att Tradera låg och syntes under en till synes helt irrelevant sökord med dessutom 3 - 4 st annonser på olika domäner .se, .com. org,.net så skrev de ner värdet totalt på den typen av marknadsföring.
Självklart så påpekade vi det till Google och vi var tydligen långt ifrån de enda som gjorde så och det har ju blivit lite bättre numera.

Hoppas du förstår vad jag upplevde som mindre bra bättre nu.

Vidare så tycker jag nog att de kunde ta bort alla andra sökkanaler som ligger och hoppas på att de kan konvertera in Googleanvändarna till deras sökkanaler, men de tjänar nog hyfsat med pengar på dem.

Jokerr 2007-05-05 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av wedge
Citat:

Ursprungligen postat av elprisguiden
Från 10:- till 48:75?

Nej, han skrev 487%, inte 387%. ;)

Jag ser att matten sviker dig Wedge. ;)

Hofvet 2007-05-05 18:06

Nej, du får inte bortse från att han hade en vinst från början med, från början var vinsten 100% vilket var 10:-.
Sen ökade vinsten med 487%

ursprunglig vinst + vinstökning = nuvarane vinst
10 + (10 * 4,87) = 58,7

Jokerr och elprisguidens sätt att räkna hade vart rätt om det hade stått "Vinsten ökade till 487% av vad den var för två veckor sen"

Egentligen är det ju skitsamma för alla förstår elprisguidens poäng.

Pasi 2007-05-07 21:35

Citat:

Originally posted by melin@Apr 19 2007, 16:43
ännu en som försöker lura folket på WN?
vi borde samla dom i en bok.. och sälja via våra lokala bokhandlare

Jag tycker hela upplägget på sajten verkar vara en Direkt Ripp av Amerikanska Varianter, med tanke på upplägg, särskrivningar, felaktiga versaler, ja allt ...

(Och det heter en video, två videor. Videos är så fult ... )

Pasi 2007-05-07 21:38

Citat:

Originally posted by Danski@Apr 19 2007, 14:42
Men Jonas, gäller detta dina "så-blir-du-rik-på-internet"-eböcker?
Jag tycker hela upplägget på sajten verkar vara en Direkt Ripp av Amerikanska Varianter, med tanke på upplägg, särskrivningar, felaktiga versaler, ja allt ...

(Och det heter en video, två videor. Videos är så fult ... )

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson