![]() |
Det fanns ju förut någon sajt som baserades på detta? Genom att göra något för någon annan fick man ett antal poäng som man sedan kunde "köpa" andra tjänster för från andra medlemmar? Vad hände med den? Om tanten Fabian pratade med har hittat den så har den förmodligen lagts ner...
Angående jonnys inlägg - å alla tjejers vägnar uppmuntrar jag härmed alla killar att isåfall bryta mot sexköpslagen lite oftare... :D |
Citat:
|
När det gäller byte av tjänster med vänner/släktingar är jag helt anarkistisk. Skulle aldrig falla mig in att betala skatt för sånt som man gör för varann just för att man är vänner eller släkt.
Och eftersom jag är släkt med halva Svedala och kompis med andra halvan behöver jag aldrig betala skatt! |
Skatteverket säger så här, vilket är vad jag fått lära mig på i en kurs i beskattningsrätt också:
Citat:
Så det handlar ju mycket om ert uppsåt...är det av ren vänlighet ni gjort varandra tjänster eller är det en "deal" där ni inte skulle gjort tjänsterna om ni inte fått något i utbyte? Har ni någon nära relation, t.ex. familjeband? Sker det ofta eller var det en engångsföreteelse? Osv. Dessa frågor kommer ju förstås bara upp om ni blir granskade. Möjligheten för skattemyndigheten att faktiskt få reda på att ni bytt tjänster är ju förstår minimal så länge ni håller det till något enskilt tillfälle. Det finns ju inga kvitton och syns knappast på att ni fakturerat ovanligt lite den månaden eller dylikt. |
Herregud!
Man kan inte betala skattt för allting heller. Sverige har världens högsta skattetryck , finns ingen anledning att betala skatt på tjänsteutbyte. Bättre är att fler skiter i att betala skatt, så staten måste börja spara, och inte bränner massa pengar på onödigt trams. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson