WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   IIS nya system (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19282)

hnn 2007-02-12 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Oskar Lindgren
Citat:

Fy fan, råkade hitta ett enormt säkerhetshål i den. Sitter i telefon med IIS.

Snackade nyss med projektledaren för systemet, och nu ska den vara fixad. De skulle till och med skicka en liten present Faktiskt ganska bra responstid måste jag säga.

Lust o säga vad det gällde.
Inte hur man går tillväga, men vad man kunde göra osv.

Oskar Lindgren 2007-02-12 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av hnn
Citat:

Originally posted by -Oskar Lindgren@Feb 12 2007, 13:30
Citat:

Fy fan, råkade hitta ett enormt säkerhetshål i den. Sitter i telefon med IIS.

Snackade nyss med projektledaren för systemet, och nu ska den vara fixad. De skulle till och med skicka en liten present Faktiskt ganska bra responstid måste jag säga.

Lust o säga vad det gällde.
Inte hur man går tillväga, men vad man kunde göra osv.

Det gick att komma åt personuppgifter för alla .SE domänerna, genom den nya domänhanteraren. Jag vet inte om det gick att ändra något, det försökte jag mig inte på. Man kunde se personnummer, adress, ägare... ja, allt. Skrämmande. Tänk vad som skulle kunna hända om det finns fler liknade hål?

Wojt 2007-02-12 13:49

Citat:

Originally posted by Oskar Lindgren@Feb 12 2007, 14:47

Det gick att komma åt personuppgifter för alla .SE domänerna, genom den nya domänhanteraren. Jag vet inte om det gick att ändra något, det försökte jag mig inte på. Man kunde se personnummer, adress, ägare... ja, allt. Skrämmande. Tänk vad som skulle kunna hända om det finns fler liknade hål?

Hann du skriva ut en lista på Görans alla domäner?

Tobbe 2007-02-12 14:06

Trevligt, att kunna slå samma fakturorna är ju topp. Äntligen får man även lite vettig överblick av sina domäner :)

Synd bara att transfers fortfarande inte är automatiskt, det känns lite drygt att fylla i papper såfort man köper en domän på eftermarknaden..

Spindel 2007-02-12 15:41

Tyckte först att det var lite olustigt med en "Avregistrera domänen"-länk så tydligt. Så man var ju tvungen att testa och tydligen måste den vara deaktiverad i 60 dagar innan den tas bort. Och ett mail skickat till sig fick man också ;)

robertsson 2007-02-12 16:19

Det här var bra, varför gjorde dom inte så här från början?

Efter 2 timmar har jag slagit ihop 7 konton till 2 och har full koll på alla domäner. Samlingsfaktura beställd. MUMS :)

Maccke 2007-02-12 16:33

Citat:

Originally posted by Tobbe@Feb 12 2007, 15:06
Trevligt, att kunna slå samma fakturorna är ju topp. Äntligen får man även lite vettig överblick av sina domäner :)

Synd bara att transfers fortfarande inte är automatiskt, det känns lite drygt att fylla i papper såfort man köper en domän på eftermarknaden..

Skönt!
Som sagt, bara det som Tobbe påpekar som man skulle önska sig nu!

Helix 2007-02-12 17:00

Ja, de kommer spara lite pengar på frakt och vi sparar massor av tid för att slå in alla de enstaka fakturor! Tummen upp! Jag hade 3 konton sammanlagt, så det gick snabbt att slå ihop....:)

hnn 2007-02-12 17:07

Nackdelen med systemet är att man i princip blir mailbombad för varje liten sak man gör... IIS måste vara kå*a på att skicka mail...

Dom hamnar ju ändå under ens meddelanden...

#Edit

Nästan värre en viss SMS-Joel....

Sigurd 2007-02-12 17:09

Citat:

Originally posted by hnn@Feb 12 2007, 18:07
Nackdelen med systemet är att man i princip blir mailbombad för varje liten sak man gör... IIS måste vara kå*a på att skicka mail...
Nästan värre en viss SMS-Joel....

Tänkte precis på samma sak. Tog bort fyra namnservrar och la till fyra nya hos tre domännamn = 24 mail!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson