WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   KIA vs Analytics (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18781)

Anders Larsson 2007-02-05 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Fulton
Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Kanske en dum reflektion, men sker mätning enbart via JS? Hur pass relevant blir detta då, med tanke på besökare som inte har JS aktivt (framförallt mobilbesökare) och besökare som blockar JS från onödiga domäner. Har själv blockat GAs javascript, för att få snabbare laddningstider.

Lösningen är low-tech:
NOSCRIPTbild anrop/NOSCRIPT
Ytterst få har JavaScript inaktiverat, men du har en poäng vad gäller mobiler etc. Därav ovanstående.

Sker detta anrop genom en bild på min egna server, eller länkas bilden in från er server?

kullervo 2007-02-25 21:43

Hur kommer det sig att det inte finns budget-alternativ för de som inte bryr sig om fina analysverktyg utan endast vill in i KIA-index? Jag kan tänka mig stå för en dedikerad i386:a för de som låter oss mäta webbpenis för ett vettigt pris.

j3rk3r 2007-02-25 22:34

Citat:

Originally posted by kullervo@Feb 25 2007, 22:43
Hur kommer det sig att det inte finns budget-alternativ för de som inte bryr sig om fina analysverktyg utan endast vill in i KIA-index? Jag kan tänka mig stå för en dedikerad i386:a för de som låter oss mäta webbpenis för ett vettigt pris.

Låter som en riktigt bra idé, många stålar att tjäna in där ;)

kullervo 2007-02-25 22:45

Citat:

Originally posted by j3rk3r@Feb 25 2007, 22:34
Låter som en riktigt bra idé, många stålar att tjäna in där ;)
Jag försår inte om du skämtar eller ej. Årsavgifterna kan ändå röra sig om 7-siffriga belopp så nog finns det deg att spara/tjäna.

b_andersson 2007-02-25 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av kullervo
Citat:

Ursprungligen postat av j3rk3r
Låter som en riktigt bra idé, många stålar att tjäna in där

Jag försår inte om du skämtar eller ej. Årsavgifterna kan ändå röra sig om 7-siffriga belopp så nog finns det deg att spara/tjäna.

Tror nog att han menar att det finns bra pengar att göra för den som kan erbjuda en prisvärd tjänst som enbart tillhandahåller möjligheten att komma med i Kias index.

//Björn

j3rk3r 2007-02-25 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av kullervo
Citat:

Ursprungligen postat av j3rk3r
Låter som en riktigt bra idé, många stålar att tjäna in där

Skämtade absolut inte. Skulle själv vilja att en sådan tjänst fanns!

Lazyman 2007-03-05 15:59

Citat:

Originally posted by Fulton@Jan 24 2007, 15:26
Det du snarare behöver är 3 siffror per vecka, vill du ha ett verktyg för att räkna ut antalet unika (som gratis verktyg brukar sakna funktionaliteten för) så hör av dig till mig via email. Du kan få ett sådant GRATIS inom 1 vecka när det släpps. ;)
Pytt, jag har redan ett enkel lösning som mäter de tre värden. ....

Du, Fulton, innebandy e för ..., tja du vet. Häng med på MoDo - Timrå i stället : )

Kul att det debateras lite om KIA index, ska nog kolla lite mer i detta forum.

(Nu funderar Fulton på vem som skrev detta)

Micke04 2007-03-05 17:32

blir alltså orimligt dyrt för oss som har 200 000+ sidvisningar om dagen...

j3rk3r 2007-03-05 20:18

Någon här borde ju ha tid och kunskap för att skapa ett verktyg som kullervo efterfrågar.

Ni får garanterat mig som kund! :)

kullervo 2007-03-05 22:06

Citat:

Originally posted by j3rk3r@Mar 5 2007, 20:18
Någon här borde ju ha tid och kunskap för att skapa ett verktyg som kullervo efterfrågar.

Ni får garanterat mig som kund! :)

Det är inte direkt rocket science att skriva något som kan tröska fram de metrics som KIA-index listar. Problemet är att det bara är 4 företag som kan/får rapportera till KIA-index. Det jag efterlyser är ett alternativ till själva KIA-index.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson