![]() |
Citat:
|
Foto är inte nåt jag favoriserar, men digitalkamera är nästan ett måste, kör med en Nikon 7600 på 7 om-blixten-slår-ner-megapixel, fynkar för mina behov :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
350D ger hyffsade bilder med extra ljuskälla. Exempel med 18-55 lins. Fokuset på nosen på min hund.
|
Btw Grattis till hus.se Thomas hehe dyr slant det där :D
|
Min testbild är inte helt rättvisande för kamerans kvalite då jag tog bilden från sidan
och fokusomfånget blir begrensat. Men det stämmer att kameran tar lite för gryniga bilder, främst i dunkelt och dåligt ljus. Samma problem som min Nikon kamera har. Min Samsung har emellertid en kraftfull liten blixt, och inomhusbilderna blir faktiskt riktigt bra. |
Citat:
Jo det blev lite mycket pengar men vi ville inte vara begränsade av domänen i detta projektet! Sedan hade inga andra domäner passat våra planer för siten. Typ ( villa.se ). Då syftar jag på att hus inte ändrar form vid böjning som exempelvis villa/villor gör. Så det fanns inga alternativ. |
EOS 350D
Som en del andra redan skrivit här, satsa på bra optik istället för fler megapixlar. Är väldigt nöjd med 350D och ser ingen anledning att köpa en 400. Dagens 8 Mpixlar är mer än tillräckligt, huvudsaken är att bildsensorn är av bra kvalité och vad jag läst mig till är sensorn i 400 inte lika bra som den i 350:n. Det enda som jag skulle vilja ha är en lite större lcd-skärm, 1.8 tum är lite smått. |
Härlig tråd detta, speciellt eftersom man just nu går i "ny-kamera-tankar" och jag sneglar rätt hårt på Canon EOS 400D. Är det ingen här som har "hunnit" köpa den ännu? Man skulle gärna vilja ha lite feedback på kameran från oss mer vanliga dödliga :)
Förresten... Canon PowerShot S3, hur är den förresten, ni som har den? Tänkte köpa en S3:a att ha lite mer som slit och släng-kamera. Eller tycker ni det är onödigt att ha både S3 och EOS 400D, ligger de för nära varandra (det kan dom väl ändå inte göra?)? |
Ska man inte skriva ut ngt jätteformat över a4 så räcker 6MP gott och väl,
Själv hade jag en Eos 300D till ett par veckor sedan och funderade då på att byta till nya 400:an men vart nyfiken på pentax nya k100D, så jag tog steget och knallade iväg och köpte den samt 2obj kitobjektivet 18-55 samt ett 50-200, Dock måste jag införskaffa ljusstarkare obj då jag fotar mkt i skogen och mörkare ställen. Valet föll på att K100D har inbyggd skakreducering i kamerahuset, Canon bygger in sin skakreducering i objektiven och dessa är svindyra, |
Jag använder Fujifilm S5600.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson