Citat:
Originally posted by El bueno@Sep 29 2006, 19:36
Citat:
En annonsvisning torde väl vara lika mycket värd oavsett om den visas för en medlem eller inte?
|
Nja, det beror ju på. På mitt community t.ex. måste du registrera dig på över 15 olika variabler när du blir ny medlem. När kunden sedan gör reklam på mitt community kan vi segmentera banners efter dessa 15 olika variabler. Resultatet blir att kontaktkostnaden per medlem blir extremt mycket effektivare för kunden än om bannern inte varit segmenterad utan bara generellt visats för alla. Detta system är mycket uppskattat av våra kunder och gör det lättare för oss att sälja annonser då kunden kan mäta sin ROI (Return on Investment) på ett tydligare sätt.
Med detta tankesätt blir det lättare att förstå att det är en skillnad på en registrerad medlem och en vanlig anonym besökare.....
|
Är det inte lite avvägning här också...??!
Själv drar jag mig för att överhuvudtaget registrera mig på sajter som kräver massa uppgifter om mig.
Och om dom gör det så fyller jag ofta i enligt minsta motståndets lag för att berätta så lite som möjligt (standardvärden eller född 1/1 1900 etc etc).
Min erfarenhet är att väldigt många beter sig på detta sätt. På mina sajter låter jag det mesta vara frivilligt. Nackdelen är ju då att man vet mindre om medlemmarna men man skrämmer inte iväg några som vill köra heller...
Sedan beror det ju på vilken typ av sajt det är. Om det är typ en dating sajt så är ju kanske själva poängen att berätta om sig själv.
|