WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Köpa tillbaka domäner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15079)

Mattias 2006-07-15 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte
Tyvärr hänger jag inte med i resonemanget du för. Menar du att du eller Name Navigation avskyr oss på forumet genom att skriva "personerna man ogillar mest, eller de som skapar problem"...

Ja exakt så menar jag, inklusive mig!

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte
Vaddå, skall de knacka på dörren plötsligt med ett slagträ, kanske?

OT
Kan verkligen inte sluta skratta nu..

Helix 2006-07-15 15:02

Citat:

Originally posted by Mattias@Jul 15 2006, 15:00
OT *
Kan verkligen inte sluta skratta nu. Alla dessa riktigt sura personerna som "förlorar" domäner och skall visitera.
Blir en fin serie i huvudet.

Är inte sur utan skriver dessa inlägg med leende på läpparna. Har inte heller förlorat några av domäner jag äger elelr ville ha till NN (än), men förstår bara inte vad folk menar med bl.a. "fiender".....

Citat:

Ja exakt så menar jag, inklusive mig!
Ja det var ju ingen trevlig inställning att hålla till folk man inte känner, men alla får väl hata vem de vill.....

Mattias 2006-07-15 15:05

Citat:

Originally posted by Terabyte@Jul 15 2006, 15:02
Är inte sur utan skriver dessa inlägg med leende på läpparna.
Syftade mer i allmänhet, eftersom det var din förklaring åt en annan person.
Okända personer som blir sura och ska hemsöka..

Helix 2006-07-15 15:10

Ok, förstår. Jag väcks endast av nyfikenhet.

Dock kanske detta någon kan svara på. Jag har sett att de flesta domäner av NN har inte utvecklats. På deras sida står det:
Citat:

We don't sell domains names. Our business model is buildning and developing each domain name so the visitors are provided with relevant information and advertising content.

Som man ser på deras domäner så är det "advertising content" som syns från SEDO, men finns det några domäner som NN har utvecklat till någon trevlig tjänst man kan se idag?

domaintarzan 2006-07-15 16:37

Göran Glück har tidigare kört tjänster på AntiViruses.com, SoftwareStation.com, canalsw.com, softwareboy.com och buyanddownload.com där han sålt programvara. Nån av domänerna används fortfarande idag medans andra är parkerade.

robertsson 2006-07-15 16:59

Citat:

Originally posted by Filip@Jul 15 2006, 10:58
Det börjar ju nästan bli lite spännande det här Jag har två stycken ganska bra gissningar nu. Fler ledtrådar?
http://www.webmasternetwork.se/f16t11114.html

autosvar 2006-07-15 17:04

Citat:

Originally posted by Terabyte@Jul 15 2006, 15:10
Ok, förstår. Jag väcks endast av nyfikenhet.
Dock kanske detta någon kan svara på. Jag har sett att de flesta domäner av NN har inte utvecklats. På deras sida står det:
Citat:

We dont sell domains names. Our business model is buildning and developing each domain name so the visitors are provided with relevant information and advertising content.

Som man ser på deras domäner så är det advertising content som syns från SEDO, men finns det några domäner som NN har utvecklat till någon trevlig tjänst man kan se idag?

Jag är mer intresserad av affärsmodellen än att veta vilka som ligger bakom NN. Bygger intäkterna verkligen på "advertising content"? I så fall har jag mycket svårt att förstå hemlighetsmakeriet. Känns mycket mer som det handlar om en "auktoriserad" registrar som använder sin infrastruktur till att hamna i pole position för varje karantänsläpp (men inte låter kunderna få godbitarna eftersom de sannolikt inte tillhandahåller snapback). Jag ser inget direkt fel med det, förutom det uppenbara att registrarer inte ska syssla med lagerhållning av domäner.

Helix 2006-07-15 17:12

Citat:

Originally posted by domaintarzan@Jul 15 2006, 16:37
Göran Glück har tidigare kört tjänster på AntiViruses.com, SoftwareStation.com, canalsw.com, softwareboy.com och buyanddownload.com där han sålt programvara. Nån av domänerna används fortfarande idag medans andra är parkerade.
Tack. Jag hade dock tänkt mig framförallt de svenska domäner....

ztream 2006-07-15 22:53

Citat:

Originally posted by Terabyte@Jul 15 2006, 14:57
Ah, kom igen. Vaddå nya fiender? I och med att bolaget inte gör något speciellt skammligt så varför "fiender"? Vaddå, skall de knacka på dörren plötsligt med ett slagträ, kanske? Torr dessa personer bakom har lite mer vett och etikett.
Varför har de ett anonymt bolag med målvakt då? För mig är det en indikator att de inte vill vara förknippade med NN, men du kanske inte tycker det är lika uppenbart? :)

Fiender = Folk som man kunde gjort affärer med innan man stötte sig med dem.

Helix 2006-07-16 00:02

Citat:

Originally posted by ztream@Jul 15 2006, 22:53
Varför har de ett anonymt bolag med målvakt då? För mig är det en indikator att de inte vill vara förknippade med NN, men du kanske inte tycker det är lika uppenbart? :)

Fiender = Folk som man kunde gjort affärer med innan man stötte sig med dem.

Ja, jag tyckte inte det var uppenbart, kanske lätt underligt. Att man inte vill bli förknippad känns konstigt, men klart är det upp till de. Tycker att företaget gör affärer efter uppsatta regler - inget konstigt med det. Håller enligt mig inte på med något konstigt....men jaja, låt det förbli en gåta....jag kan sova ändå :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson