WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Hämnden mot Staten (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14426)

BeEss 2006-06-04 15:37

Jag kan bara hålla med dig 'hundserver'. Det här kommer bara att resultera i fler lagar och påbud som gör livet svårare för oss alla.

bonsai 2006-06-04 16:26

Eh, attackerna handlar ju mer att få uppmärksamhet. Oavsett det är rätt eller fel är det ju ett sätt att visa att man är missnöjd. Hur ofta drabbas riktar demostranter ilskan åt rätt håll?

fabian 2006-06-04 22:31

Sänka webservrar är inte snällt.

RickardP 2006-06-05 19:16

någon som fått någon som helst ny info senaste dagarna på om när ni får tillbacka servrar eller vad som händer för övrigt?

Xamda 2006-06-06 13:52

Det är ju helg... Ingen jobbar med detta förrän på onsdag, så så länge får man nog förvänta sig att man får vänta innan man får besked, troligtvis väsentligt längre...

FredrikMH 2006-06-06 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av hundserver
Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH
Det kommer knappast att låsas några portar... konsekvenserna av det är förödande i jämförelse med att några sidor blir överbetlastade av DoS.

Detta måste dem givetvis räknat med innan dem stängde The Pirate Bay. Det var ju bara en tidsfråga.

Men å andra sidan så var det ju så dom bekämpade spam problemet,
alla isp spärrade port 25, Så enda alternativet var att använda deras smtp servrar,

Jag syftar nu inte enbart på attackerna utan även portar som används för nerladdning via ex TPB, DC++ m.f

Jag håller inte med dig. Om du låser de portarna som DC++ och liknande program använder så använder de imorgon andra portar. Det jag vill säga är att då blir man tvungen att låsa alla portar som inte är standardiserade och då skapar man problem som inte går att beskriva i ord. Då kan vi lika gärna lägga ner hela internet så det kommer nog aldrig att hända.

hundserver 2006-06-06 17:29

Citat:

Citat:

Originally posted by -hundserver@Jun 4 2006, 14:01
Citat:

Det kommer knappast att låsas några portar... konsekvenserna av det är förödande i jämförelse med att några sidor blir överbetlastade av DoS.

Detta måste dem givetvis räknat med innan dem stängde The Pirate Bay. Det var ju bara en tidsfråga.

Men å andra sidan så var det ju så dom bekämpade spam problemet,
alla isp spärrade port 25, Så enda alternativet var att använda deras smtp servrar,

Jag syftar nu inte enbart på attackerna utan även portar som används för nerladdning via ex TPB, DC++ m.f

Jag håller inte med dig. Om du låser de portarna som DC++ och liknande program använder så använder de imorgon andra portar. Det jag vill säga är att då blir man tvungen att låsa alla portar som inte är standardiserade och då skapar man problem som inte går att beskriva i ord. Då kan vi lika gärna lägga ner hela internet så det kommer nog aldrig att hända.

Nä hoppas det, men man kanske tvingas ansöka om "portkort" ha ha!

Nä helt seriöst så tycker jag det verkar vara ett reält tilltag kanske, Men samtidigt skulle jag INTE bli förvånad.

att man sen ex får söka tillstånd hos sin isp för att få vissa portar öppnade.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson