WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Oseriösa Google Adsense (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13938)

jomper 2006-05-08 00:03

Det här tror jag är ett undantagsfall, annars stänger de antagligen bara av småskuttar (i deras ögon) som kostar mer pengar att utreda och hålla koll på än att stänga av (som också är en kostnad i och med uteblivna framtida intäkter, glöm inte det..).

GalaxyPAA 2006-05-12 16:31

Citat:

Originally posted by patrikweb@May 6 2006, 16:19
Har google några regler? Har inte dom typ dynamiska som ändras efter vad dom tycker?

Google är ett sk1t bolag som bara bryr sig om sina pengar och inte användarna samt grundtjänsterna blir sämmre. Deras index är mer skräp i än nyttigheter i vissa fall.

Så man kan inte lite på google längre utan bör hitta andra lösningar.

Så länge ingen vågar dra google inför domstol kommer dom kunna fortsätta med sin stöld.

Ingen har väl resurser att dra dom inför rätta? Ingen här iaf. Jag har själv blivit utsatt för klickberägerier som dom inte kan utreda, det är patetiskt dåligt.. Läs min tidigare tråd. Vi vägrar betala, dom kommer inte att få något från oss om dom inte drar oss inför rätta och då måste dom visa sin inkompetens, det vill dom inte.

Mats

razta 2006-05-13 18:56

hej

Håller med , har precis blivit avstängd , och dom tog alla pengar.

men iochmed deras shabbel med senaste utbetalningen osv..
så bojkottar vi härmed google..

yahoo searchmarketing e på g med sitt program som e bra likt ...
säkert bättre..

google är helt enkelt för stora.
dom kan göra vad dom vill mot små siter osv..

:ph34r:

Pasi 2006-05-17 19:37

Citat:

Originally posted by nogomi@May 6 2006, 22:17

Vi har nu haft dom ca 3 månader, och nu sparkar de ut oss och tar våra pengar.
Tyvärr har jag inte kvar breven mellan oss, vad skall jag göra?

Du skämtar? Spara all konversation med andra företag, särskilt om de lovar saker, eller om ni kommer överens. Det är ju juridiskt bindande.

Det låter ju annars i detta fall som att höger hand inte vet vad den vänstra gör - någon utan vetskap om din deal/nya godkännande har stött på något som blinkar i ett säkerhetssystem, och reagerat på standardsätt. Maila och förklara situationen.

Och angående viktiga mail: spara på datorn. Bränn på cd.

Alex 2006-05-17 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Pasi
Citat:

Ursprungligen postat av nogomi
Vi har nu haft dom ca 3 månader, och nu sparkar de ut oss och tar våra pengar.
Tyvärr har jag inte kvar breven mellan oss, vad skall jag göra?

Du skämtar? Spara all konversation med andra företag, särskilt om de lovar saker, eller om ni kommer överens. Det är ju juridiskt bindande.
Det låter ju annars i detta fall som att höger hand inte vet vad den vänstra gör - någon utan vetskap om din deal/nya godkännande har stött på något som blinkar i ett säkerhetssystem, och reagerat på standardsätt. Maila och förklara situationen.
Och angående viktiga mail: spara på datorn. Bränn på cd.

Läs igen. Han hittade konversationen.

ipay 2006-05-17 20:51

Om dom nekar dig till detta då du ingått ett nytt avtal och du är ägare till den sajt du köpt så bestrider google sin policy. Det enda google var upprört var att jag hade annonser på blog sidor. Det får man väl ha? Det har jag sett en del har. Varför får inte jag ha det? Konstigt.

Timofey 2006-05-24 00:17

Idag råkade! jag för första gången klicka på en av mina AdSense annonser från min dator. Gör det något om det råkar hända en gång?

Alpha 2006-05-24 02:06

Citat:

Originally posted by alltinggratis@May 24 2006, 00:17
Idag råkade jag för första gången klicka på en av mina AdSense annonser från min dator. Gör det något om det råkar hända en gång?

Nej, det gör inget. Förhoppningsvis loggar du in med samma IP på ditt adsense konto, då känner google av att det är du. Men annars så.. shhhhhhhhhhhhhhh! ;D

Mattias 2006-05-24 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av Alper
Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Idag råkade jag för första gången klicka på en av mina AdSense annonser från min dator. Gör det något om det råkar hända en gång?

Nej, det gör inget. Förhoppningsvis loggar du in med samma IP på ditt adsense konto, då känner google av att det är du. Men annars så.. shhhhhhhhhhhhhhh! ;D

Precis, jag får inte betalt för mina egna klick.
Så ett klick, några få klick under en period gör inget. ;)

Conth 2006-05-24 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av Mattias
Citat:

Originally posted by -Alper@May 24 2006, 02:06
Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis

Precis, jag får inte betalt för mina egna klick.
Så ett klick, några få klick under en period gör inget. ;)

Måste bara fråga. Är det här något ni vet eller gissar!?
Dvs att dom har koll på detta.
Jag har alltid trott att det (bland annat) är det man kan bli avstängd för...

*EDIT stavfel

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson